ناراحتی معده عصبی

به گزارش طفره، آیا رابطه ای بین اضطراب و معده عصبی وجود دارد؟ در اینجا پاسخ این سوال و بسیاری سوالات دیگر که مربوط به ناراحتی معده عصبی است را بیابید.

ناراحتی معده عصبی

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

آیا رابطه ای بین اضطراب و معده عصبی وجود دارد؟ در اینجا پاسخ این سوال و بسیاری سوالات دیگر که مربوط به ناراحتی معده عصبی است را بیابید.

اضطراب یک شرایط فیزیولوژیک و روانی است که به وسیله پاسخ سیستم های بدن به محرک های خارجی ایجاد می گردد. ترکیب همه این اجزا منجر به آن چیزی می گردد که آن را احساس غیرمعمول یا احساس ناخوشایند می نامیم. این احساس ناراحتی منجر به ترس، غمگینی، نگرانی و استرس بیشتر می گردد. گرچه اضطراب لزوما احتیاجمند محرک خارجی نیست. یک روان شناس آمریکایی اضطراب را یک حالت خلقی آینده محور تعریف می نماید که در آن فرد خود را برای رویارویی با وقایع منفی آماده می نماید.

از اضطراب به اسم واکنش طبیعی فرد در برابر سطوح زیاد استرس یاد می گردد. چندین علامت فیزیکی اضطراب و استرس تعریق، رعشه، درد قفسه سینه، سر درد، مشکل تنفسی، بی خوابی و موارد بسیار دیگری می باشند. اضطراب و معده عصبی هم رابطه تنگاتنگی با هم دارند زیرا اضطراب می تواند باعث علامت های آزاردهنده معدی بسیاری مانند تهوع، استفراغ، معده درد، گرفتگی عضلات معده، اسهال و سایر موارد گردد.

ناراحتی معده عصبی و علائم آن

اضطراب می تواند منجر به علائم فیزیکی بسیاری گردد که از مهم ترین آن ها معده عصبی است. در واقع علائم اضطراب نتیجه واکنش شیمیایی است که به اسم پاسخی به اضطراب بیش از حد اتفاق می افتد. در خصوص معده عصبی و اضطراب، جریان خون از معده به سمت بافت عضلانی می رود. این فرایند با هدف تامین اکسیژن مورد احتیاج برای پاسخ ستیز و گریز اتفاق می افتد. این بافت های عضلانی اغلب اطراف راستا گوارشی پراکنده هستند.

این فرایند از پاسخ ستیز، همه مواد مغذی مفید از غذا خورده شده را جذب می نماید و در نتیجه بر فرایند جذب اثر بدی می گذارد. این علت اصلی معده عصبی و اضطراب است. علائم معده مضطرب به شکل های مختلفی دیده می گردد و می تواند بر حسب پاسخ به استرس و اضظراب در هر فرد متفاوت باشد، مانند:

آشفتگی

معده تحریک شده

افزایش ضربان قلب

احساس ترس و بی قراری

گرفتگی های عضله معده

طعم نامطبوع در دهان

ناخوشی وتهوع

استفراغ و اسهال

همراهی همه یا بعضی از این علائم باعث احساس ناراحتی در معده می گردد و فرد قادر به انجام فعالیت های روزانه اش نخواهد بود. افراد زیادی معتقدند که معده عصبی واقعیت ندارد و مفهومی خیالی است که می تواند نادیده گرفته گردد. بگذارید بدون اینکه وارد این بحث شویم بر روی درمان این مشکل متمرکز شویم.

درمان اضطراب

برترین درمان این است که برترین درمان های اضطراب موجود را دریابیم. درمان های اضطراب بسیاری وجود دارد که میتوانند برای درمان اضطراب و علائم آن مانند معده عصبی مفید باشند.

همراه با درمان های اضطراب طبیعی، پیدا کردن یک تفریح خوب و خود را درگیر کاری لذت بخش کردن می تواند راه خوبی برای مقابله با این مشکل باشد. گرچه بر سر اینکه بین اضطراب و معده عصبی رابطه ای باشد، بحث وجود دارد. از این رو وقتی کسی از درد معده عصبی رنج می برد، درمان های خانگی درد معده بسیاری وجود دارد که فرد می تواند برای رهایی از این درد امتحان کند. اگر علائم معده عصبی برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند، زمانی است که باید یک مراقب سلامت شما را ویزیت کند.

همواره به یاد داشته باشید که اضطراب چیزی نیست جز پیامی که بدن شما می فرستد تا شما را برای پاسخ به تهدیدی که فکر تان حس می نماید، قوی نگه دارد. اغلب در همه موارد چنین تهدیدهایی خیالی هستند، از این رو زمانی که احساس نگرانی می کنید، فقط سعی کنید به چیز دیگری فکر کنید و فکر تان به آرامی آغاز به رهایی از آن احساس ناخوشایند می نماید. اضطراب و معده عصبی رابطه بسیار نزدیکی دارند و برترین راه برای اجتناب از معده عصبی، مراقبت مناسب از سلامت روح و حفظ آرامش فکری در هر موقعیت است تا فرد بتواند از اضطراب و عواقب بعدی آن در امان بماند.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16462

به "ناراحتی معده عصبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناراحتی معده عصبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید