مسائل جدید غول فناوری چین در اروپا ، فرانسه و آلمان همکاری مخابراتی با هواوی را لغو کردند

به گزارش طفره، برند چینی هواوی با مسائلی جدید در اروپا روبرو است، چرا که به نظر می رسد پس از مسائل اخیر چین و ایالات متحده و البته دستگیری مدیر اقتصادی هواوی در کانادا، شرکت های مخابراتی فرانسه و آلمان دیگر تمایل چندانی برای همکاری با این برند ندارند.

مسائل جدید غول فناوری چین در اروپا ، فرانسه و آلمان همکاری مخابراتی با هواوی را لغو کردند

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت Orange فرانسه که قرار بود با برند هواوی در حوزه زیرساخت های مخابراتی 5G همکاری کند، گفت که دیگر تمایلی برای همکاری با این شرکت چینی برای ساختن شبکه نسل بعدی همراه خود ندارد. از سوی دیگر برند Deutsche Telekom آلمان نیز گفت که استراتژی های همکاری خود با هواوی را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تغییر رویکرد این شرکت ها که هر دو به نوعی به بدنه دولت متصل هستند پس از آن رخ می دهد که بسیاری دیگر از کشورها از جمله استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و ایالات متحده نیز هواوی را از فرایند ایجاد شبکه های نسل پنجم اینترنت(5G) خود به دلیل محرومیت های هوآوی در زمینه امنیت ملی، کنار گذاشتند.

مقامات ایالات متحده بارها به متحدان خود هشدار داده اند که همکاری با هواوی به معنای همکاری با دولت چین است و این همکاری می تواند بعدها زمینه ساز جاسوسی های اینترنتی یا خرابکاری های سایبری گردد. با این وجود هواوی بارها اعلام نموده که این نگرانی ها اساسا بی دلیل و بی پایه هستند. فراموش نکنیم که تنش های موجود در این حوزه پس از دستگیری مدیرمالی ارشد هواوی تشدید شد.

استفان ریچارد، مدیر عامل شرکت orange ، به خبرنگاران در پاریس گفت: ما برنامه ای برای همکاری با هواوی نخواهیم داشت و به احتمال زیاد با شرکای سنتی خود یعنی اریکسون و نوکیا برای توسعه شبکه 5G همکاری می کنیم.

وی تاکید نمود که این موضوع منشاء امنیتی دارد و گفت: من کاملا درک می کنم که تمام کشورهای اروپایی مثل ما و مقامات فرانسوی مشغول فعالیت برای امنیت هستند. ما هم همینطوریم.

Deutsche Telekom، نیز به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی اروپا، گفت که در حال آنالیز برنامه های فروشندگانش است و با توجه به بحث در خصوص امنیت شبکه در آلمان و سایر بازارهای اروپایی که در آن فعالیت می نماید، تصمیم خواهد گرفت.

تا پیش از این ماجراها، تمرکز این شرکت روی تجهیزات اریکسون، نوکیا، سیسکو و هوآوی تمرکز داشت اما این استراترژی احتمالا به زودی تغییر می نماید. اما این تغییر رویکرد از این جهت قابل توجه است، که تا کنون مقامات آلمانی می گفتندهیچ واکنش قانونی برای حذف فراوری کننده های چینی از ساخت شبکه های نسل پنجم در پاسخ به هشدارهای واشنگتن را در برنامه خود ندارند.

اما بعضی تحلیلگران می گویند که به طور کلی اپراتورهای مخابراتی آلمان به شدت به هواوی وابسته هستند، به این معنی که سخت است جایگزین مناسبی برای این شرکت چینی، به عنوان تامین کننده شبکه جهانی5G خود بیابند.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4737

به "مسائل جدید غول فناوری چین در اروپا ، فرانسه و آلمان همکاری مخابراتی با هواوی را لغو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل جدید غول فناوری چین در اروپا ، فرانسه و آلمان همکاری مخابراتی با هواوی را لغو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید