مجسمه ی شیشه ای واکسن کرونا را ببینید!

به گزارش طفره، خبرگزاری خبرنگاران- اگر تا به امروز برایتان جالب بوده که واکسن کووید-19 خارج از سرنگ چه شکلی است اکنون می توانید مجسمه شیشه ای آن را ببینید.

مجسمه ی شیشه ای واکسن کرونا را ببینید!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از گیزمودو، لوک جرام(Luke Jerram) از مجسمه شیشه ای که از واکسن آسترازنکا(AstraZeneca) ساخته در برسیتول(Bristol) رونمایی نموده است.

به گفته جرام: عرض این اثر هنری 13 اینچ(34 سانتی متر) است و تقریبا به اندازه یک توپ فوتبال است. این هنرمند می گوید که اثرش یک میلیون بار از نانوذره حقیقی واکسن عظیم تر است.

جرام در تبادل نظر با برنامه رادیویی Front Row بی بی سی (BBC) می گوید: پس از آن که در ماه نوامبر واکسن کووید-19 را دریافت کرد، ترغیب شد تا این مجسمه را بسازد. او همچنین اعلام کرد که بعد از ابتلا به بیماری هنوز نتوانسته به طور کامل حس بویایی اش را به دست آورد و گوش هایش نیز وزوز می نمایند. او اضافه نمود: در طول دوره بهبود از بیماری این موضوع برایم روشن شد که اثر بعدی ام باید در خصوص واکسن باشد. راهی که می تواند ما را از این بحران دنیای نجات دهد. این اثر ادای احترامی است به دانشمندان و کادر درمانی که به طور مشترک در سراسر دنیا برای مبارزه با ویروس کوشش می نمایند.

جرام به Front Row گفت: ساخت این مجسمه کار راحتی نبود. او با ویروس شناسان و گروهی از شیشه گران که در زمینه فراوری ظروف علمی با تجربه بودند همکاری کرد. این مجسمه از شیشه بوروسیلیکات(borosilicate) ساخته شده است و در ساخت آن از همان روش ها و موادی استفاده شده که در ساخت ظروف شیشه ای پزشکی مانند لوله های آزمایش و ظروف تقطیر استفاده می گردد.

این اولین باری نیست که جرام مجسمه هایی مربوط به همه گیری می سازد. در ماه مارس سال گذشته او مجسمه ای از ویروس کرونای جدید که باعث بیماری کووید-19 می گردد ساخت. هر دوی این مجسمه ها بخشی از مجموعه زیست شناسی شیشه ای او هستند که از سال 2004 کار روی آن ها را شروع نموده است. هدف این مجموعه نشان دادن تاثیرات دنیای بیماری ها و تفکر در خصوص آن است.

در وبسایت جرام آمده است که با حذف رنگ از تصاویر و ساخت مجسمه های زیبای شیشه ای شبیه به جوهرات از این بیماری ها، تضادی بین زیبایی این آثار هنری و و چیزی که نشان می دهند ایجاد خواهد شد.

او در خصوص اینکه چرا از شیشه شفاف و بدون رنگ برای مجسمه هایش استفاده می نماید می گوید: از آن جا که ویروس ها بسیار کوچک تر از طول موج نور هستند بنابراین هیچ رنگی ندارند و این موضوع باعث شد تا مجسمه ها را شفاف و بدون رنگ بسازد. او اضافه نمود که تصاویر مجسمه هایش حتی توسط جامعه علمی در کتاب های پزشکی و مجلات استفاده می گردد.

جیمز می گوید که او 5 مجسمه از واکسن آسترازنکا خواهد ساخت و تمام درآمد حاصل از فروش آن ها به پزشکان بدون مرز داده خواهد شد تا به این سازمان برای مقابله با کووید-19 یاری گردد.

جرام که از مجسمه خود بسیار راضی است می گوید: این مجسمه شبیه به یک دانه برف است و بسیار زیباست اما هدف دیگری دارد و آن ترویج واکسن زدن است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13001

به "مجسمه ی شیشه ای واکسن کرونا را ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه ی شیشه ای واکسن کرونا را ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید