دارویی که مانع گسترش ویروس کرونا در بدن می گردد

به گزارش طفره، یک شرکت چندملیتی به نام Pfizer ادعا کرد یک داروی احتمالی را شناسایی نموده است که مانع تکثیر و شیوع ویروس کرونا در بدن می گردد.

دارویی که مانع گسترش ویروس کرونا در بدن می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، یک شرکت چندملیتی به نام Pfizer یک درمان احتمالی و امیدوارکننده با قابلیت تأثیر زودرس بر بیماران مبتلا به کرونا را پیدا نموده است. این شرکت میخواهد آزمایش های مربوط به این دارو را در تابستان روی بیماران انجام دهد.

میکائیل دالستن، مدیر ارشد بخش علمی این شرکت، در مصاحبه ای گفت: تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد این دارو مانع تکثیر و شیوع ویروس کرونا در بدن می گردد. آزمایش این دارو روی انسان برای اثبات این ادعا لازم است، اما یافته ها نشان می دهد این دارو از انتشار ویروس در بیماران مبتلا با علائم خفیف و متوسط جلوگیری می نماید.

  • آزمایش دارویی دیگر در این هفته

افزون بر این به گفته دکتر دالستن، شرکت Pfizer همچنین این هفته آزمایش روی داروی مورد تأیید روماتوئید-آرتریت Xeljanz را در بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شروع می نماید تا بفهمد آیا این درمان فایده ای دارد یا خیر.

او ادامه داد: این شرکت در نظر دارد تحقیقات خود را درباره یاری آنتی بیوتیک ها به بیماران مبتلا به کرونا نیز انجام دهد.

  • ساخت واکسنی با ساختار ژنی

علاوه بر این، شرکت Pfizer با BioNTech SE آلمان همکاری نموده است تا بتواند در حوزه فناوری واکسنی با ساختار ژنی بسازد. همچنین شرکت Pfizer میخواهد تا اواخر ماه جاری روی چهار واکسن مختلف به طور هم زمان آزمایش های بالینی انجام دهد. هدف از این کار پیشرفت در مطالعات آینده است.

شرکت Pfizer که در شهر نیویورک مستقر است، تیمی متشکل از 50 محقق را از بخش های مختلف برای کار روی ویروس کوویدـ19 جمع آوری نموده است تا داروهای مختلف بالقوه را آنالیز کند.

دکتر دالستن اضافه کرد: این تیم تحقیقاتی همچنین ترکیباتی را که فعالیت در برابر سایر ویروس ها از جمله سندرم حاد تنفسی یا سارس را نشان می دهد مورد آنالیز قرار داد.

شارلوت آلبرتون، که در زمینه طراحی دارو Pfizer فعالیت دارد، گفت: به منظور تأمین منابع کافی برای دارویی که این شرکت قصد آزمایش آن را دارد، چند هفته پیش Pfizer مواد اولیه لازم را برای ساخت دارو خریداری کرد.

شرکت Pfizer انتظار دارد که تحقیقات ارزیابی اثر Xeljanz روی بیماران کوویدـ19 در ماه ژوئیه به سرانجام برسد. همچنین می گوید این دارو می تواند به یک واکنش ایمنی بیش فعال یاری کند که می تواند به نارسایی تنفسی و مرگ در برخی از بیماران مبتلا به کرونا منجر گردد.

دکتر دالستن توضیح داد: داروی Xeljanz متفاوت از داروی آکتمرا عمل می نماید و می تواند جایگزینی برای بیمارانی باشد که بدنشان به داروهای ضد التهابی پاسخ نمی دهد.

شرکت Pfizer انتظار دارد یافته های خود درباره قدرت آنتی بیوتیک آزیترومایسین را در برابر ویروس کرونا که با نام تجاری Zithromax توسط این شرکت به فروش می رسد منتشر کند.

شرکت Pfizer میخواهد با دانشکده پزشکی گرمسیری لیورپول مستقر در ایالات متحده دو مطالعه انجام دهد تا آنالیز کند آیا بیماران مبتلا به کرونا در معرض خطر بیشتری در ابتلا به ذات الریه (پنومونی) هستند و در صورت وجود هر دو عفونت بیماری آنان شدیدتر خواهد شد یا خیر.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8559

به "دارویی که مانع گسترش ویروس کرونا در بدن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که مانع گسترش ویروس کرونا در بدن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید