فروش داخلی 60 دستگاه فراوری ماسک محققان در کشور

به گزارش طفره، محققان یکی از تعاونی های فناوری با طراحی و ساخت دستگاه فراوری ماسک احتیاج کشور را به این محصول پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور مرتفع کرد.

فروش داخلی 60 دستگاه فراوری ماسک محققان در کشور

علی موسوی، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران، فراوری تجهیزات پزشکی را از زمینه های تحقیقاتی این شرکت نام برد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و از سوی وزارت بهداشت فراخوانی برای برطرف معضل ماسک صادر شد؛ از این رو اقدام به طراحی و ساخت دستگاه های فراوری ماسک کردیم.

وی با بیان اینکه در این تحقیقات پیروز به ساخت دستگاه فراوری ماسک شدیم، اظهار کرد: در این پروژه علاوه بر ساخت وتجاری سازی دستگاه فراوری ماسک، اقدام به فراوری و فروش ماسک های مورد احتیاج کشور کردیم.

موسوی ماسک های معمول و N95 را از محصولات دستگاه فراوری ماسک دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه فراوری ماسک موجود در کشور وارداتی است که در حال حاضر بعضی از این دستگاه ها به دلیل عدم ارائه قطعات، بدون استفاده مانده است؛ ولی دستگاه فراوریشده، در کشور بومی سازی شده است.

مجری طرح با تاکید بر اینکه تا به امروز بیش از 60 دستگاه در کشور به فروش رسیده است، ادامه داد: فراوری ماسک های 3 لایه از جمله احتیاجهای کشور است که در این راستا برنامه هایی برای فراوری دستگاه های فراوریکننده ماسک های سه لایه را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: از نانو الیاف برای فراوری ماسک در این دستگاه می توان استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9786

به "فروش داخلی 60 دستگاه فراوری ماسک محققان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش داخلی 60 دستگاه فراوری ماسک محققان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید