لوئیس آرسه با کسب 55 درصد پیروز شد

به گزارش طفره، کمیسیون انتخابات بولیوی روز آدینه لوئیس آرسه، نامزد حزب جنبش سوسیالیست را با 55 درصد آرا پیروز انتخابات بولیوی گفت.

لوئیس آرسه با کسب 55 درصد پیروز شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون انتخاباتی بولیوی روز آدینه بیان کرد که لوئیس آلبرتو آرسه کاتاکورا با 55 درصد آرا در رقابت های انتخاباتی این کشور پیروز شد.

بر اساس نتایج اولیه، کارلوس مسا رقیب اصلی آرسه توانسته بود 31.5 درصد از آرای مردم را به خود اختصاص دهد.

آرسه تا کنون دو بار به عنوان وزیر اقتصاد و بودجه عمومی از سال 2006 تا 2017 در دولت حضور داشته و در سال 2019 و به دلیل سرطان کلیه از پست های دولتی کنار کشید. وی پس از ابتلا به سرطان به برزیل رفت تا در آنجا دوره درمان و بهبودی خود را سپری کند.

وی به عنوان نامزد حزب جنبش سوسیالیسم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. اوو مورالس رئیس جمهور سابق بولیوی که در پس ناآرامی های سال 2019 تبعید شد ریاست این حزب را در دست دارد.

البته آرسه پیشتر اعلام نموده که مورالس هیچ پستی در دولت حزب جنبش سوسیالیسم نخواهد داشت.

انتظار می رود که انتخابات اجرا شده بحران سیاسی در این کشور را حل نماید. این بحران در پی کناره گیری مورالس در ماه نوامبر سال گذشته به دلیل انتخابات این کشور و شروع ناآرامی ها شروع شد. پس از کناره گیری مورالس، بیشتر مقامات ارشد بولیوی نیز از سمت خود کناره گیری کردند. پس از آن درگیری میان هواداران و مخالفان مورالس در بولیوی شروع شد و این درگیری ها گاهی اوقات به خشونت تبدیل می شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11307

به "لوئیس آرسه با کسب 55 درصد پیروز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوئیس آرسه با کسب 55 درصد پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید