طرز تهیه: کابلی پلو ، غذای ملی افغانستان

به گزارش طفره، کابلی پلو یا افغانی پلو غذای آسیای مرکزی است که تنوع زیادی دارد. این غذا معمولا با گل کلم، گلم پیچ، هویج و دانه های روغنی متعددی آماده می گردد. کابلی پلو به طور سنتی با تکه های بزرگ گوشت بره پخته می گردد، اما امتحان کردن آن با گوشت گاو یا گوساله نیز خالی از لطف نیست. این غذا، بسیار سالم و لذیذ است که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان قابل خوردن است. برای طرز تهیه این غذای لذیذ، با خبرنگاران همراه باشید.

طرز تهیه: کابلی پلو ، غذای ملی افغانستان

مواد اولیه

گوشت بره یا گاو: یک کیلوگرم آب گوشت: 1 پیمانه برنج: 2/5 پیمانه پیاز: یک عدد، نگینی خرد شده ادویه گارام ماسالا: 1 قاشق چای خوری زعفران: نصف قاشق غذاخوری پودر زیره سیاه: نصف قاشق غذاخوری نمک: یک قاشق چای خوری هویج: 2 عدد، ورقه شده (از درازا) کشمش زرد: 1 پیمانه مغز بادام: نصف پیمانه مغز پسته: نصف پیمانه روغن مایع: نصف پیمانه آب: 2 پیمانه

روش تهیه

  • برنج را خیس کنید.
  • پیازها را در نیمی از روغن سرخ کنید و تکه های گوشت را در آن تفت دهید. نمک، گارام ماسالا و زعفران را به گوشت اضافه و سرخ کنید. آب را اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد. حرارت را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت بپزد. در صورت احتیاج، آب بیشتر اضافه کنید.
  • در ماهیتابه ای جدا رشته های هویج، کشمش، بادام و پسته را جداگانه تفت دهید.
  • هنگامی که گوشت پخت، آن را از آب بیرون بیاورید. برنج را با نمک به آب اضافه کنید و آب گوشت را روی مخلوط بریزید تا آب بجوشد. حرارت را کم کنید تا آب برنج تبخیر گردد (برنج را به صورت کته در آب گوشت بپزید).
  • هنگام سرو غذا، برنج، گوشت، هویج، کشمش، بادام و پسته را با سلیقه خود بچینید.
نوش جان! منبع: ourdesiworldمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7476

به "طرز تهیه: کابلی پلو ، غذای ملی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه: کابلی پلو ، غذای ملی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید