شناسایی خانه های خالی تبدیل به قانون گردد

به گزارش طفره، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با آن که بانک املاک موجود است اما ما از بسیاری از نقل و انتقالاتی که با اسناد عادی انجام می گردد، بی خبریم و ضروری است که شناسایی و اطلاع یافتن از خانه های خالی تبدیل به قانون گردد.

شناسایی خانه های خالی تبدیل به قانون گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ذبیح الله خداییان با تاکید بر ثبت اسناد رسمی اضافه کرد: در سال 98 بیش از 200 هزار پرونده با عنوان الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول و خودرو در کشور و مراجع قضایی تشکیل شد.

وی گفت: جرایمی مانند فروش مال غیر و کلاهبرداری و پولشویی ناشی از جابجایی با اسناد عادی است.

معاون رییس قوه قضاییه ادامه داد: مسائلی که امروز در کشور وجود دارد، رواج بیش از اندازه اسناد عادی است و هر سال درصد بالایی از پرونده هایی که در مراجع قضایی تشکیل می گردد، ناشی از اسناد عادی است که خوشبختانه با الزام به تنظیم سند رسمی این مشکل رفع می گردد.

خداییان اضافه کرد: برای حل این مسائل نمایندگان مجلس با یاری سازمان ثبت طرحی تهیه کردند و آن را به تصویب رساندند تا جابجایی هرگونه معامله به موجب سند رسمی انجام گردد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به معاملات وکالتی گفت: در حوزه املاکی که وکالتی فروخته می گردد هم مسائلی وجود داشت اما در بستر این طرح چنانچه ملک به صورت وکالتی فروخته گردد، سابقه ثبتی آن باید درج گردد.

خداییان گفت: برای تسریع در صدور اسناد جابجایی و اجازه مقرر شده که همه دستگاه های استعلام دهنده باید به صورت برخط (آنلاین) به سازمان ثبت و اسناد کشور متصل شوند و وصول حقوق دولتی مانند مالیات باید به صورت الکترونیک در دفاتر ثبت اسناد رسمی صورت گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9067

به "شناسایی خانه های خالی تبدیل به قانون گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی خانه های خالی تبدیل به قانون گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید