تور هند: سایه کرونا در هند و چین ؛ تعطیلی مدارس، سالن های ورزشی و آزمایش های گسترده

به گزارش طفره، رسانه ها از شیوع سویه کرونای امیکرون در بعضی شهرهای هند و چین و تمهیدات مقام های این دو کشور برای مهار کرونا خبر دادند.

تور هند: سایه کرونا در هند و چین ؛ تعطیلی مدارس، سالن های ورزشی و آزمایش های گسترده

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها غروب یکشنبه به وقت تهران از شیوع سویه کرونای امیکرون در بعضی شهرهای هند و چین و تمهیدات مقام های این دو کشور برای مهار کرونا خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت، مقامات هند روز یکشنبه 159632 مورد نو ابتلا به کووید-19 را گزارش کردند این موجب شد تا مقام های هند چند استان را مجبور به اعمال محدودیت های نو در کوشش برای جلوگیری از توسعه ویروس نمایند.

استان ماهاراشترا خاطرنشان کرد که استخرها و سالن های ورزشی را از دوشنبه تعطیل می نماید، در حالی که مدارس و کالج ها تا 15 فوریه (سه شنبه 26 بهمن) تعطیل هستند، زیرا موارد روزانه در این استان به بیش از 41000 افزایش یافت. تنها افرادی که کاملاً واکسینه شده اند اجازه ورود به دفاتر خصوصی را خواهند داشت در حالی که ظرفیت نیروهای کار را به 50 درصد از کل نیرو ها محدود نموده اند.

در استان گجرات مقام ها ساعات منع رفت و آمد در شب را تمدید و مرخصی همه پرسنل مراقبت های بهداشتی را لغو کردند. نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز در جلسه ای با آنالیز شرایط شیوع کووید-19 در هند خواهان رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای بهبود اوضاع شد. وزارت بهداشت هند 327 مورد فوتی نو را گزارش نموده که تعداد رسمی قربانیان از شروع همه گیری به 483790 نفر رسید. مجموع مبتلایان نیز 35.52 میلیون نفر اعلام شده است.

در چین نیز مقامات شهر بندری تیانجین خاطرنشان کردند که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19، 20 کودک و بزرگسال، از جمله دستکم با دو مورد ابتلا به امیکرون ساز و کار بهداشتی را در سطح شهر برای 14 میلیون ساکن آن شروع نموده اند .افراد مبتلا شامل 15 دانش آموز، یک کارمند و چهار والدین آن ها هستند.

چین در آستانه بازی های المپیک زمستانی که قرار است از چهارم فوریه در پکن شروع گردد، راهبرد مقابله با کووید-19 را افزایش داده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود خاطرنشان کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر 36 تا 72 ساعت دو برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه نو از رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و 73 درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می دهد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18550

به "تور هند: سایه کرونا در هند و چین ؛ تعطیلی مدارس، سالن های ورزشی و آزمایش های گسترده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: سایه کرونا در هند و چین ؛ تعطیلی مدارس، سالن های ورزشی و آزمایش های گسترده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید