روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان

به گزارش طفره، زنجبیل از جمله گیاهان پر خاصیت دارویی و درمانی است که با رعایت نکاتی می توانید آن را در یک گلدان بکارید.

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان

خبرنگاران: زنجبیل گیاه پرخاصیتی است که در عرصه آشپزی و دارویی کاربرد دارد. این گیاه برای درمان بیماری هایی چون درد مفاصل، درمان مسائل معده، درد های عضلانی، درمان حالت تهوع، گرفتگی عضلات مفید است و بهترین زمان برای کاشت آن فصل بهار است.

زنجبیل از جمله گیاهان گران قیمتی است که خرید آن آسان نیست، اما شما با رعایت نکاتی می توانید به راحتی آن را در منزل خود پرورش دهید و به صورت تازه آن را مصرف کنید.

روش و مراحل کاشت زنجبیل

برای کاشت زنجبیل در ابتدا نیاز است یک زنجبیل تازه تهیه کنید، مطمئن شوید که زنجبیل تازه باشد تا نتیجه بهتری به دست آورید.

یک عدد زنجبیل را در آب خیس کنید، سپس آن را در میان پارچه و در محیط تاریکی قرار دهید تا ریشه بزند، با انجام این روش پس از یک هفته گیاه شما ریشه زده است.

گلدان نسبتا متوسطی را انتخاب کنید و آن را با خاکی پر از موادغذایی پر کنید، زیرا زنجبیل نیازمند خاک مناسب است تا بتواند از آن تغذیه کند، توجه داشته باشید تا انتهای گلدان سوراخ هایی برای خارج شدن آب وجود داشته باشد.

کف گلدان را خاک ریخته سپس زنجبیلی که ریشه زده است را داخل گلدان قرار دهید و مجدد به روی آن خاک بریزید و گلدان را در دمای مناسب که سرد نیست، قرار دهید.

برای آبیاری گیاه زنجبیل به این موضوع توجه کنید که در روز های اول نباید به آن آب دهید و آبیاری بیش از حد می تواند باعث خراب شدن گیاه شود.

سه تا چهار ماه بعد گیاه شما جوانه زده و سبز می شود و در طول 10 تا 12 ماه برگ های زنجبیل شما به قد 50 تا 60 سانت می رسد و پس از گذشت چند ماه که گیاه شما به خوبی رشد کرد، می توانید با کنار زدن خاک زنجبیل خود را برداشت کنید و زنجبیل تازه خود را مصرف کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9188

به "روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید