روحانی، اروپا را تهدید کرد شما چرا عزا گرفتید؟!

به گزارش طفره، روزنامه دولتی ایران نوشت: سفر پرخبر و تحلیل رئیس جمهوری ایران به ژاپن، یک محور مشترک برای روزنامه کیهان و سایت شبکه بی بی سی فارسی داشت: ذوق زدگی برای احتمال خروج ایران از برجام.

روحانی، اروپا را تهدید کرد شما چرا عزا گرفتید؟!

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روزنامه دولتی ایران نوشت: سفر پرخبر و تحلیل رئیس جمهوری ایران به ژاپن، یک محور مشترک برای روزنامه کیهان و سایت شبکه بی بی سی فارسی داشت: ذوق زدگی برای احتمال خروج ایران از برجام.

این روزنامه می افزاید: حسن روحانی در آخرین برنامه سفر به توکیو با اشاره به برجام و دستاورد های آن برای ایران این نکته را هم مورد یادآوری قرار داد که البته پس از اینکه مدت زیادی صبر کردیم و بعد از این صبر، اگر ببینیم که از این توافق هیچ نتیجه ای عاید ما نمی گردد و صرفاً ناچاریم برخی از تعهدات مان را اجرا کنیم به طور طبیعی تصمیم بعدی ما ممکن است ادامه این تعهد نباشد.، اما از میان بخش های مختلف سخنان روحانی، همین بخش مورد استقبال کیهان و بی بی سی قرار گرفته و در تیتر های خود آن را برجسته نموده اند.

روزنامه ایران می افزاید: این اشتراک نظر یک رسانه مخالف نظام و رسانه داخلی مدعی حمایت از نظام در اشتیاق برای خروج ایران از برجام قابل تأمل است.

گردانندگان روزنامه ایران البته خود را به نادانی و خواب زده اند والا بهتر از هرکس می دانند که دولت متبوع شبکه دولتی BBC، هم معمار و پایه گذار برجام بوده و هم با وجود بدعهدی کامل در طول 4 سال پس از برجام، بر ادامه برجام به روال فعلی (تداوم تعهدات ایران بدون برداشتن تحریم ها) اصرار و پافشاری دارد.

جالب این است که مهرماه 94 یعنی در همان ماه های اولیه پس از انعقاد برجام، جان ساورز رئیس سرویس جاسوسی MI6 انگلیس به شبکه CNN گفت: برجام ظرف 15 سال آینده، ایران را به کشوری نُرمال تبدیل خواهد نمود. ما شاهد کشوری در حال انتقال از پایه های انقلابی به کشور نُرمال تر هستیم، هرچند که در داخل ایران در این جهت چالش وجود دارد. ما نیازمند صبر استراتژیک هستیم تا به توافق فرصت دهیم در 15-10 سال آینده توسعه یابد و ایران را به کشوری نرمال (غیرانقلابی) تبدیل کند.

انگلیس با این تلقی، نه تنها بر اجرای محدودیت هسته ای ایران اصرار دارد بلکه فراتر از آن به انقلاب زدایی از کشور می اندیشد؛ و این درحالی است که درست در دوره اجرای برجام، آن را زیر پا گذاشت تا جایی که آقای ظریف در جمع وزرای خارجه برجام به گلایه گفت: 20 ماه پس از اجرای برجام، هنوز هم نتوانسته ایم یک حساب بانکی در لندن باز کنیم.

از طرف دیگر، روزنامه دولتی ایران باید شرح دهد که چرا تهدید روحانی به خروج از برجام در صورت تداوم بدعهدی های غرب را برنمی تابد؟ آیا آن ها نفوذی طرف انگلیسی و اروپایی در روزنامه دولت نیستند؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6774

به "روحانی، اروپا را تهدید کرد شما چرا عزا گرفتید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی، اروپا را تهدید کرد شما چرا عزا گرفتید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید