دو رهبر اصلی دیگر واگنر نیز جان باخته اند ، شواهدی درباره حضور پریگوژین در هواپیما وجود ندارد

به گزارش طفره، وزارت دفاع انگلیس حضور فرمانده سابق ارتش خصوصی در هواپیمایی که سقوط کرد را تأیید نکرده اما گفته او به احتمال زیاد جان باخته است.

دو رهبر اصلی دیگر واگنر نیز جان باخته اند ، شواهدی درباره حضور پریگوژین در هواپیما وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای درباره مرگ یوگنی پریگوژین، فرمانده سابق ارتش خصوصی واگنر گفته بسیار احتمال دارد که او واقعاً مرده باشد.

وزارت دفاع انگلیس با وجود این گفته هیچ شواهد قطعی مبنی بر حضور او در هواپیمایی که چهارشنبه در منطقه تور، واقع در بین مسکو و سن پطرزبورگ سقوط کرد وجود ندارد.

مقام های وزارت دفاع انگلیس گفته اند که پریگوژین به اتخاذ تدابیر امنیتی فوق العاده معروفیت داشته است. آنها در عین حال گفته اند با ارزیابی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه پریگوژین احتمالاً در آن هواپیما حضور داشته موافقند.

وزارت دفاع انگلیس ارزیابی خود از شرایط گروه واگنر پس از مرگ پریگوژین را اینطور توصیف نموده که این گروه احتمالاً بعد از این واقعه با خلا رهبری روبرو خواهد بود، به ویژه به این علت که دو رهبر اصلی دیگر این گروه یعنی دیمیتری آتکین و والری چکالوف نیز در آن حادثه جان باختند.

نام پریگوژین در لیست مسافران یک جت شخصی قرار داشت که عصر چهارشنبه بعد از پرواز از مسکو در شمال غرب این شهر دچار سانحه شد و سقوط کرد. علت سقوط هنوز تعیین نشده اما روسیه گفته در حال اجرا تحقیقات در مورد آن است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 26361

به "دو رهبر اصلی دیگر واگنر نیز جان باخته اند ، شواهدی درباره حضور پریگوژین در هواپیما وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو رهبر اصلی دیگر واگنر نیز جان باخته اند ، شواهدی درباره حضور پریگوژین در هواپیما وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید