دستور پوتین برای طراحی دانشنامه ای برای جایگزیی ویکی پدیا

به گزارش طفره، براساس گزارش روز دوشنبه رسانه های روسیه، کار ایجاد این دانشنامه ملی آغاز شده است اما هنوز بسیاری از جوانب این طرح بزرگ معلوم و معین نیست.

دستور پوتین برای طراحی دانشنامه ای برای جایگزیی ویکی پدیا

هزینه این طرح مشابه ویکی پدیا 2 میلیارد روبل (31 میلیون و 746 هزار دلار) برآورد شده است و از نیمه دوم سال 2019 این مبلغ در مدت چهار سال از بودجه دولت به این پروژه اختصاص می یابد.

بر اساس اطلاعاتی که در اسناد دولتی روسیه منتشر شده است مرحله نخست تامین مالی طرح ایجاد دانشنامه روسی سال 2020 خواهد بود و برای این منظور 684.5 میلیون روبل (10 میلیون و 850 هزار دلار) تخصیص می یابد.

در مرحله دوم در سال 2021 در این طرح 833.5 میلیون روبل (معادل 13.2 میلیون دلار) و در مرحله سوم در سال 2022 نیز مابقی مبلغ برای تکمیل طرح پرداخت خواهد شد.

روس ها مدعی هستند که دایره المعارف روسی کپی مشابه از ویکی پدیا نیست زیرا برخلاف ویکی پدیا که مردم همه کشورهای جهان می توانند اطلاعات منتشر شده در آن را تغییر و ویرایش کنند در دانشنامه روسی گروهی از کارشناسان بر این فرایند نظارت خواهند داشت.

ایجاد دانشنامه روسی پس از آن کلید خورد که قانونی در مجلس روسیه برای ایجاد منبع وب سایتهای روسی تصویب شد؛ این قانون را وزارت ارتباطات جمعی روسیه به مجلس ارایه داده بود.

گفتنی است ویکی پدیا دانشنامه آزادی است که همگان می توانند اطلاعات و نظرات خود را درخصوص هرچیزی به آن بیفزایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5617

به "دستور پوتین برای طراحی دانشنامه ای برای جایگزیی ویکی پدیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پوتین برای طراحی دانشنامه ای برای جایگزیی ویکی پدیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید