خمیردندان های زغالی دندان ها را سفید نمی نمایند

به گزارش طفره، پژوهشگران می گویند خمیردندان های بر اساس زغال که در تبلیغات ادعا می گردد، دندان ها را سفید می نمایند، از این نظر تأثیری ندارند و درواقع ممکن است خطر پوسیدگی دندان و رنگ دریافت آن را افزایش دهند.

خمیردندان های زغالی دندان ها را سفید نمی نمایند

خمیردندان های زغالی که محبوبیت فزاینده ای یافته اند اغلب حاوی فلوراید که به حفاظت دندان یاری می نماید، نیستند.

پژوهشگران در بازبینی شان در ژورنال دندانپزشکی بریتانیا می نویسند هیچ شاهد علمی در حمایت از ادعاهای تبلیغاتی درباره این خمیردندان ها وجود ندارد.

به گزارش بی بی سی این پژوهشگران می گویند مسواک زدن شدید ممکن است بیش از آنکه سودمند باشد، آسیب ایجاد کند.

آنان به مردم توصیه می نماید اگر می خواهند دندان هایشان را سفید نمایند، در این مورد با دندانپزشکتان مشورت نمایند. همچنین به نظر آنان بهتر است افراد از خمیردندان های معمولی حاوی فلوراید استفاده نمایند.

سابقه استفاده از زغال برای بهداشت دندان به یونان باستان بازمی گردد. در آن موقع استفاده از زغال برای سفید کردن دندان و رفع کردن بوهای نامطبوع ناشی از لثه های بیمار توصیه می شد.

موج جدید رواج استفاده از خمیردندان ها و پودرهای دندانی بر اساس زغال پس ازآن ایجاد شد که چهرهای مشهور یا به اصطلاح سلبریتی ها آغاز به صحبت از استفاده از این فراورده ها کردند.

اما آنالیز که در سال 2017 بر روی این 50 نوع از این فراورده ها انجام شد، نشان داد ادعاهای تبلیغاتی درباره آن ها حقیقت ندارد.

ادعاهای تبلیغاتی درباره این فراورده ها مطرح می گردد، ازجمله ضد باکتری بودن، ضد قارچ بودن، یاری به سفید کردن دندان و کاهش پوسیدگی دندان.

این پژوهشگران می گویند افرادی به طور منظم با فراورده های بر اساس زغال مسواک می زنند به این امید که به گزینه ای ارزان قیمت و ساده برای سفید کردن دندان دست یابند.

اما مسواک زدن شدید با فراورده های زغالی می تواند به ساییدگی دندان و ایجاد حساسیت دندانی بینجامد و ازآنجایی که این فراورده ها حاوی فلوراید نیستند یا فلوراید را غیرفعال می نمایند، حفاظتی در برابر پوسیدگی دندان ایجاد نمی نمایند.

کارشناسان می گویند هنگامی فراورده های زغالی بیش ازحد در افرادی که دارای پرشدگی دندانی هستند، مصرف شوند، ممکن است ذرات زغالی وارد دندان شوند و خارج کردنشان مشکل باشد. همچنین ممکن است این ذرات در لثه ها فروروند و باعث تحریک آن ها شوند.

به طورکلی خمیردندان ها و پودرهای دندان زغالی نسبت به خمیردندان های معمولی سایش بیشتری ایجاد می نمایند و بالقوه ممکن است مینای دندان و لثه ها را تخریب نمایند.

زغال در خمیردندان های امروزی معمولاً به صورت پودر ریزی زغال فعال شده است. این پودر ممکن است از موادی مانند پوست بادام و گردو، رشته های پوست نارگیل و بامبو یا احتمالاً چوب و زغال سنگ به دست آید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2355

به "خمیردندان های زغالی دندان ها را سفید نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خمیردندان های زغالی دندان ها را سفید نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید