خسارت 10 درصدی سرما به باغات پسته خوشاب

به گزارش طفره، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: سرما و یخبندان دو هفته گذشته به 10 درصد محصول پسته شهرستان خسارت زد که میزان این خسارت 362 میلیارد ریال برآورد شده است.

خسارت 10 درصدی سرما به باغات پسته خوشاب

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ابراهیم رودسرابی در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: از 11 هزار و 800 هکتار باغ پسته خوشاب 7 هزار و 700 هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به خسارت 10 درصدی سرما به باغات پسته شهرستان از کشاورزان خواست تا در زمان بروز این عوامل جوی، به اطلاع رسانی های جهاد کشاورزی و اخطاریه های هواشناسی توجه نمایند و اقدامات لازم برای مقابله و کاهش خسارات را داشته باشند.

رودسرابی اضافه کرد: سطح خسارت دیده پسته در شهرستان خوشاب بر اثر سرما 3 هزار و 620 هکتار بوده که معادل 47 درصد باغات بارور بوده در حالی که بیش از 95 درصد از باغات شهرستان فاقد پوشش بیمه ای بوده اند که امکان پرداخت هیچ گونه خسارتی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با تاکید بر اینکه تنها راه جبران خسارت وارده به کشاورزان به وسیله صندوق بیمه محصولات کشاورزی است، گفت: با توجه به اینکه خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه هر ساله زیان جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می نماید؛ بنابراین با بیمه نمودن محصولات، بخشی از خسارات وارده به وسیله صندوق بیمه به کشاورزان پرداخت می گردد.

شهرستان خوشاب دارای بیش از 11800 هکتار باغ پسته است که از نظر سطح زیر کشت رتبه دوم استان را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7949

به "خسارت 10 درصدی سرما به باغات پسته خوشاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 10 درصدی سرما به باغات پسته خوشاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید