خبرنگاران رشد هفتگی 27 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

به گزارش طفره، تهران - خبرنگاران - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف 445 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری در شبانه روز گذشته خبر داد که نشان دهنده رشد مصرف 27 درصدی گاز در این بخش در مقایسه با هفته گذشته است.

خبرنگاران رشد هفتگی 27 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

محمدرضا جولایی امروز(یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران با اشاره به اینکه مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری در هفته گذشته 350 میلیون متر مکعب بود، اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور، این عدد اکنون 445 میلیون متر مکعب در روز است.

به گفته جولایی این اعداد نشان دهنده رشد مصرف 27 درصدی گاز در بخش خانگی و تجاری است.

وی با بیان اینکه صادرات گاز در روزهای گذشته با کاهش همراه بوده، اضافه کرد: چند روز گذشته به دلیل تغییرات آب و هوایی در پارس جنوبی، تولید کاهش داشت و از همین رو با هدف مدیریت مصرف، صادرات کاهش یافت و از فردا (26 آبان) به اعداد تعیین شده در قرارداد بازخواهدگشت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در مورد حجم گاز تحویلی به نیروگاه ها نیز گفت: شبانه روز گذشته، 130میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل شده است.

به گزارش خبرنگاران، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته به بالای 600 میلیون متر مکعب در روز رسید.

با وجود کاهش دمای سراسری در کشور، اما هیچ مسئله ای در تامین گاز بخش خانگی و تجاری وجود ندارد و شبکه گاز کشور نیز پایدار است. تا آنجا که به دلیل بارش برف در استان های شاقتصادی شبکه آب و برق با اختلال روبرو شد، اما گاز هیچ منطقه ای با قطعی روبرو نشد.

همچنین ایران توانست در این مدت به تعهدات صادرات گاز خود نیز عمل کند و بطور میانگین روزانه 80 میلیون متر مکعب گاز نیز به نیروگاه ها تحویل دهد.

دستیابی به این موفقیت با افزایش تولید گاز از پارس جنوبی و افزایش ظرفیت شبکه گاز به یک میلیارد متر مکعب در روز در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11598

به "خبرنگاران رشد هفتگی 27 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد هفتگی 27 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید