سئو سایت گردشگری: چرا بهینه سازی سایت تا این حد مهم است؟
به گزارش طفره، امروزه بیشتر مردم از اینترنت برای پیدا کردن جاذبه های گردشگری یک منطقه خاص و یا رزرو بلیط هواپیما و هتل استفاده می نمایند. بنابراین توجه به سئو سایت گردشگری و قرار گرفتن در نتایج اول موتورهای جستجو برای موفقیت شما در این صنعت امری لازم است. در ادامه در مورد سئو سایت گردشگری و لزوم آن برای آژانس های مسافرتی بیشتر شرح خواهیم داد.
چرا سئو سایت گردشگری و آژانس مسافرتی مهم است؟
افزایش رقابت بین آژانس های هواپیمایی و گردشگری باعث شده تا این روزها بیشتر از همیشه به سئو آژانس هواپیمایی یا سئو آژانس گردشگری توجه گردد. بی شک سئو یکی از موثرترین و کارآمدترین تاکتیک های بازاریابی است که آژانس های گردشگری می توانند برای رشد کسب و کار خود از آن استفاده کنند.
اگر سئو سایت گردشگری به وسیله برترین شرکت سئو به درستی سازماندهی و انجام گردد؛ حتی برای شرکت های کوچکتر نیز این امکان را فراهم می نماید تا با بزرگترین غول های موجود در این صنعت رقابت کنند. در ادامه شرح می دهیم که چرا سئو برای آژانس های گردشگری مهم است:
· ایجاد مزیت رقابتی
به جرات می توان گفت هیچ صنعتی به میزان صنعت گردشگری رقابتی نیست. در چنین شرایطی آژانس های مسافرتی مجبور هستند به طور مداوم استراتژی های بازاریابی خود را برای برآورده کردن انتظارات تازه مشتریان تغییر دهند.
موتورهای جستجو در حال حاضر نقش مهمی در برنامه ریزی های مشتریان برای رزرو بلیط قطار و هواپیما و یا رزرو محل اقامت دارند. شما با تعبیه سئو در استراتژی های بازاریابی خود؛ حتی می توانید بالاتر از نام رقبا در موتورهای جستجو ظاهر شوید. به این ترتیب آژانس های مسافرتی با اجرای تکنیک های سئو، به راحتی می توانند مزیت رقابتی کسب کنند.
· افزایش دید و آگاهی از برند
طبق آمار حدود 90٪ از مردم تمام کارهای سفر خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. به این ترتیب شکی نیست که سئو سایت گردشگری چقدر در بازاریابی گردشگری و آگاهی از برند شما اهمیت دارد. داشتن یک حضور آنلاین قوی به وسیله سئو، احتمال کشف برند شما به وسیله گردشگران بالقوه را افزایش می دهد.
سئو به ارتقاء جایگاه برندهای گردشگری نزد مشتریان یاری می نماید. درواقع زمانی که یک تجارت گردشگری در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط ظاهر می گردد؛ اعتبار و اعتماد آن نزد مشتریان بالقوه افزایش می یابد.
· جذب بازدیدکنندگان بیشتر
محتوای با رتبه بالاتر به معنای جذب بازدیدکنندگان بیشتر است. هنگامی که مسافران بالقوه به جستجوی اطلاعات مربوط به مقصد مورد نظر خود می پردازند، معمولاً روی نتایج برتر گوگل کلیک می کنند. بنابراین اگر محتوای شما بالاتر قرار گرفته باشد؛ شانس بیشتری برای کلیک و بازدید کاربران خواهید داشت.
نحوه سئو سایت گردشگری
سئو یک روش عالی برای یاری به کسب و کارهای گردشگری جهت دستیابی به سرنخ های تازه است. سئو فرصت های تازهی را برای آژانس های مسافرتی و گردشگری به وجود می آورد تا به وسیله معرفی خدمات خود به صورت آنلاین، مشتریان بیشتری را جذب کنند. در اینجا به نکات مهم برای سئو سایت گردشگری اشاره می کنیم:
· تحقیقات کلمه کلیدی انجام دهید:
کلمات کلیدی نقش مهمی در سئوی گردشگری و راهنمایی ترافیک هدفمند به وب سایت های مسافرتی دارند. بنابراین آژانس ها با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط مانند تورهای گردشگری، بلیط هواپیما و رزرو هتل در محتوای وب سایت خود می توانند ماهیت کسب وکار را بهتر نشان داده و با جستجوی رایج کاربران در این حوزه مطابقت پیدا کنند.
علاوه بر این شناسایی عبارات جستجوی محبوب نظیر برترین مقاصد سفر یا هتل های تخفیف دار به آژانس ها اجازه می دهد محتوای همسو با احتیاج گردشگران بالقوه را ایجاد کنند.
· از کلمات کلیدی فصلی بهره ببرید:
عباراتی که کاربران در دوره های مختلف سال برای گردشگری جستجو می کنند؛ معمولا فرق دارد. برای استفاده از روندهای فصلی، آژانس ها باید درک دقیق و مبتنی بر داده از این عبارات در فصول مختلف داشته باشند.
بنابراین آژانس مسافرتی باید استراتژی کلمات کلیدی خود را بر همین اساس تنظیم نماید. مثلا قبل از آغاز تابستان باید در کلمه کلیدی جشنواره تابستانی کیش رتبه بگیرد و یا در پاییز و زمستان روی سئو اسکی توچال کار کند.
بعلاوه همیشه باید از عبارات جذابی مانند پیشنهادات ویژه، پیشنهادات لحظه اول یا پیشنهادات لحظه آخر برای جذب مشتریان بالقوه در تمام طول سال استفاده گردد.
· روی کلمات کلیدی دم بلند- long tail کار کنید:
برای آغاز بهتر است روی کلمات کلیدی دم بلند متمرکز شوید؛ چراکه این کلمات معمولا چندان رقابتی نیستند و شما را سریع تر به نتیجه می رسانند. به عنوان مثال به جای استفاده از هتل در تهران، در پی چیزی مانند هتل های تهران روی نقشه با تخفیف بروید. با این استراتژی به راحتی شانس خود را برای رتبه گرفتن در گوگل افزایش خواهید داد.
· در تمام طول سال به سئو سایت خود اهمیت بدهید:
صنعت گردشگری یک صنعت فصلی است که معمولا در ماه های خاصی از سال سود بیشتری دارد. با این وجود نباید سئو سایت گردشگری را فقط به ماه های شلوغ سال موکول کرد؛ بلکه فرآیند سئو آژانس هواپیمایی و گردشگری باید در کل سال ادامه داشته باشد تا در زمان فرا رسیدن فصل اوج کاری، سایت شما آماده و در رتبه های اول گوگل قابل مشاهده باشد. این امر منجر به کسب ترافیک بیشتر و در نتیجه سود بیشتر خواهد شد.
برونسپاری خدمات سئو سایت های مسافرتی و گردشگری در تهران
اخیرا آژانس های مسافرتی زیادی به اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو و تاثیر آن بر موفقیت برند خود پی برده اند. چرا که حضور قوی در اینترنت برای موفقیت تمام کسب و کارهای زیرمجموعه صنعت گردشگری اعم از آژانس های هواپیمایی، لیدر تورهای گردشگری، هتل ها و غیره بسیار مهم است. به همین دلیل سئو به عنوان یک استراتژی مهم بازاریابی برای این مشاغل در نظر گرفته می گردد.
سئو آژانس گردشگری ترفندهای زیادی دارد و برای موفقیت در آن به مهارت و تجربه بالایی احتیاج است که فقط یک کارشناس با سابقه در زمینه سئو از پس آن بر می آید. بنابراین برترین پیشنهاد برای کسب و کارهای گردشگری، برونسپاری خدمات سئو و واگذار کردن آن به یک شرکت سئو در تهران است.
تیم ایران وب لایف با سال ها تجربه کار با مشتریان در صنعت سفر و گردشگری به اجرای موفقیت آمیز تمام استراتژی های سئو آژانس گردشگری مسلط بوده و به افزایش دید و رتبه سایت شما یاری می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
منبع: همگردی