خبرنگاران برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از انتشار کرونا در مدارس باشت انجام شد

به گزارش طفره، گچساران- خبرنگاران- رئیس اداره آموزش وپرورش باشت با اشاره به اینکه مدارس این شهرستان از روز شنبه بیست و هفتم اردیبهشت بازگشایی می گردد گفت: برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در آکادمی های باشت اجرا شده است.

خبرنگاران برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از انتشار کرونا در مدارس باشت انجام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمود نظری چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش باشت گفت: مدارس بیشتر برای برطرف اشکال فعالیت خواهند کرد و دانش آموزان ملزم به حضور در مدرسه نیستند.

وی بیان نمود:اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و ژل در مدارس توزیع می گردد تا دانش آموزان با رعایت پورتکل های بهداشتی وارد محیط آموزشی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش باشت توضیح داد: دانش آموزان مدارس ابتدایی که دارای جمعیت بیشتری هستند به دو گروه تقسیم می شوند تا در روزهای زوج و فرد در آکادمی ها حضور یابند.

نظری گفت: طرح زوج و فرد که به صورت پایه های اول تا سوم و چهارم تا ششم انجام می گردد فاصله گذاری اجتماعی در مدارس را آسان می نماید.

وی بیان نمود: کار شست و شوی و گندزدایی مدارس باشت قبل از بازگشایی مدارس با مشارکت نیروهای خدماتی انجام می گردد.

نظری گفت: گندزدایی مدارس این شهرستان هر هفته2 مرتبه با مشارکت دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 65درصد از دانش آموزان باشت عضو شبکه آموزشی شاد هستند اضافه نمود: مسئله ای از نظر عقب ماندگی تحصیلی برای دانش آموزان این شهرستان وجود ندارد.

نظری تاکیدکرد:با کوشش های شبانه روزی فرهنگیان باشت برای انجام آموزش به صورت مجازی بخش عمده ای از برنامه های درسی اجرا شده است و دانش آموزان برای برطرف اشکال در فرصت باقی مانده در مدارس حضور پیدا می نمایند تا برای امتحان های خاتمه سال آمادگی کامل کسب نمایند.

2 هزار و 700 دانش آموز در مدارس شهری و یکهزار و 500 نفر نیز در مدارس روستایی به علم آموزی مشغول است.

این تعداد دانش آموزان در 25 باب مدرسه شهری و 100 مدرسه روستایی در قالب 300 کلاس درس به علم آموزی مشغول هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت نیز در این نشست از انجام 660 مورد نمونه گیری بیماری ویروس کرونا در این شهرستان اطلاع داد.

سیدرضا احمدی اضافه نمود: کمترین سن نمونه گیری اجرا شده در باشت 2 سال بوده است و بیشترین سن نمونه گیری اجرا شده در این شهرستان92 سالگی بوده است.

فرماندار باشت نیز در این نشست از دستگاه های اجرایی خواست برای ضدعفونی مدارس این شهرستان با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند.

سید مسعود حسینی اضافه نمود: ضدعفونی مستمر مدارس برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه باشت جزو شهرستان های با شرایط سفید است گفت: کوشش برای کنترل این بیماری تا ریشه کنی نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای خودمراقبتی است.

فرماندار باشت مطرح نمود: مشارکت مردم و دستگاه های برای کنترل ویروس کرونا مطلوب است.

شهرستان 22 هزار نفری باشت در 110 کیلومتری یاسوج واقع شده است.

تا به امروز 112 هزار و 725 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 50 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6783 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9161

به "خبرنگاران برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از انتشار کرونا در مدارس باشت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از انتشار کرونا در مدارس باشت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید