جزایر لنگکاوی مالزی ، از رویا تا واقعیت

به گزارش طفره، لنگکاوی٬ مجمع الجزایری متشکل از حدود صد جزیره است و در نقطه ای که تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان برخورد می کند٬ واقع شده است. جواهر کده که رسما با نام لنگکاوی شناخته می گردد، در سواحل شمال غربی مالزی قرار گرفته است. بسیاری از جزایر لنگکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و غیر مسکونی هستند. در روزگاران کهن، این جنگل ها به دلیل تودرتو بودن٬ مکان های مناسبی برای دزدان دریایی به شمار می رفتند. با این حال امروزه، تعدادی از جزایر لنگکاوی به مکان هایی عجیب تبدیل شده اند که باعث جذب بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا شده است. بزرگترین این جزایر٬ جزیره پولائو لنگکاوی است که جزیره افسانه ای لقب گرفته است و نام مجمع الجزایر نیز از همین جزیره گرفته شده است.

جزایر لنگکاوی مالزی ، از رویا تا واقعیت

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

فریبندگی های فوق طبیی لنگکاوی٬ همینجا سرانجام نمی یابد؛ تقریبا تمام جاذبه های اصلی آن ریشه در حکایات و افسانه ها دارند. به عنوان مثال، اگر شما به داستان های وحشتناک علاقه مندید، کافی است از مردم محلی درباره خون آشامی که در جزیره دایانگ بانتینگ زندگی می نماید٬ بپرسید. اگر شما برای رفتن به آنجا به اندازه کافی شجاع هستید٬ می توانید به بازدید غارها و تماشای خفاش های ساکن در آنجا بپردازید. یکی دیگر از جاهای محبوب، آبشارهای تلاگا توجو است که ادعا شده زنان نازا را بارور می نماید٬ چرا که یک پری در آنجا استحمام نموده است. در حالی که این داستان ها به فرهنگ محلی طعمی خاص می دهند، فهمیدن چگونگی جذب بازدیدنماینده در لنگکاوی، چندان سخت نیست. زیبایی طبیعی، ماسه های سفید، نسیم ملایم، آبهای روشن کریستالی، آبشارهای آرام و فضایی آرامش بخش، مناسب سرگرمی های بی سر و صدا و آرام است.

گذشته از این، لنگکاوی محلی برای دوستداران طبیعت است. سواحل بسیار آن، درختان استوایی همواره بهار و جنگل های بارانی اش، پناهگاهی امن برای حیات وحش محلی و جانداران دریایی به شمار می رود. اگر در تور جزیره شرکت کنید، آنها شما را به رقص-جزیره، غواصی و حتی قایق رانی با قایق تفریحی خواهند برد. حتی می توانید این طبیعت را از آسمان ببینید. شما می توانید در روستای شرقی جزیره لنگکاوی، با استفاده از تراموای برقی تا کوه مت سینکانگ، که دومین قله بلند لنگکاوی است را بروید. با وجود آن به یاد داشته باشید، که در طول فصل موسم بارندگی؛ یعنی از ژوئیه تا اواسط سپتامبر به فعالیت نمی پردازند. اگر خرید بیشتر شما را راضی می نماید، جزیره لنگکاوی می تواند جای مناسبی برای شما باشد. این جزیره، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و همه کاری که باید انجام دهید این است که دست کم 48 ساعت در آنجا اقامت داشته باشید تا از مزایا لذت ببرید. همچنین خواهید دید که لنگکاوی مترادف با غذاهای دریایی است. محبوب ترین رستوران های جزیره در شهرک کواه، و نیز سنانگ، و سواحل تنگاه و کوک واقع شده اند. البته هتل های گرانقیمت غذاهای بین المللی را نیز سرو می نمایند، پس هیچ کمبودی برای غذاخوری های عالی وجود ندارد.

برای رفتن به لنگکاوی، می توانید با قایق از سرزمین اصلی و یا با پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی لنگکاوی، واقع در پادانگ ماتسیرات به آنجا برسید. در ضمن، این محل یک مکان تاریخی قابل توجه نیز هست. در قرن 19، روستاییان محلی مجبور بودند مزارع شالیکاری خود را بسوزانند تا از پیشرفت سیامی جلوگیری نمایند. از آن موقع، منطقه اطراف فرودگاه به مزرعه سوزان برنج معروف شده است. همین که به لنگکاوی رسیدید، می توانید انتخاب کنید که در اقامت گاه های 5- ستاره، مسافرخانه های راحت و یا در یک کلبه ییلاقی آرام و بی سر و صدا بمانید. بازدیدنمایندگان برای گشت و گذار، می توانند از تاکسی ها و وسایل نقلیه کرایه ای و یا اینکه در صورت وجود از خدمات رفت و آمد هتل خود استفاده نمایند.

مالزی دارای سیستم های گوناگون ویزا است؛ به عنوان مثال: شهروندان برخی از کشورهای مشترک المنافع و ایالات متحده آمریکا برای بازدید عادی نیازی به دریافت ویزا ندارند. برخی از شهروندان خارجی نیز در صورتی که دوره اقامت شان بین 14 روز تا 3 ماه باشد٬ برای بازدید از مالزی نیازی به ویزا ندارند. ممکن است برای برخی از مسافران هنگام ورود ویزا صادر گردد، در حالی که برخی دیگر برای ورود حتما باید ویزا داشنه باشند و یا قبل از ورود به مالزی از سوی وزارت امور خارجه موافقت ویژه ای دریافت نموده باشند. طول مجاز اقامت در ویزا از زمان صدور بر روی آن ذکر شده است٬که بسته به صلاحدید صادر نماینده متغیر است. معمولا مدت اقامت از زمان صدور٬ از 1 تا 3 ماه است و افزایش این زمان نیز در شرایطی ممکن خواهد بود.

پل هوایی لنگکاوی

پل هوایی لنگکاوی (لنکاوی Sky Bridge) یکی از معروف ترین پل های کابلی در دنیا است که در نزدیکی تله کابین جزیره لنگکاوی در غرب مالزی واقع شده است. ارتفاع پل 700 متر از سطح دریا و طول آن 125 متر و عرض پیاده روی آن 1.8 متر است. هرچند ظاهری رعب آور دارد اما از ایمنی بالایی برخوردار است. وجود دو ورودی مثلثی شکل بر روی پل استراحتگاهی است که عابران می توانند مناظره اطراف را بیشتر ببینند و از این طبیعت زیبا و همواره سبز لذت ببرند .

سکانس آخر فیلم هندی Don: The Chase Begins Again روی این پل فیلمبرداری شده است . در روی این پل شما زیبایی جنگل و آسمان را یکجا احساس می کنید و در برخی مواقع این پل در مه سفیدی غرق می گردد که شما به سختی چند قدمی خود را می بینید و تمام این ها زیبایی هایی است که فقط می توانید روی این پل هوایی زیبا احساس کنید .

منبع: لست سکند
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5182

به "جزایر لنگکاوی مالزی ، از رویا تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر لنگکاوی مالزی ، از رویا تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید