جاذبه هایی متفاوت که نام سنگاپور را ماندگار نموده اند

به گزارش طفره، سفر به قلب گردشگری سنگاپور با بازدید از این نقاط دیدنی

سنگاپور به عنوان شهری ثروتمند محسوب می گردد که دارای تعداد زیادی از تفریح گاه های مختلف است. در واقع این شهر، به ارائه مراکز خرید بسیار با اجناس گران قیمت، هتل های لوکس و مجلل و غذاهای لذیذ و خوشمزه برای گردشگران خود می پردازد. همچنین این شهر از یک تاریخ غنی با نژادهای قومیتی گوناگون بهره می برد و از جاذبه های تاریخی مورد علاقه خانواده ها و فضاهای عمومی دوست داشتنی برخوردار است که باعث می گردد تا ارزش بازدید از این شهر کاملا حس گردد.

جاذبه هایی متفاوت که نام سنگاپور را ماندگار نموده اند

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سنگاپور یکی از آسان ترین و راحت ترین کشورهایی است که برای سفر به جنوب شرق آسیا پیشنهاد می شود. البته در صورتی که شما این کشور را از نظر هزینه ها با تایلند و ویتنام مقایسه نکنید، در این کشور یک اقامت بسیار دوست داشتنی و لذت بخش خواهید داشت.

منطقه هند کوچک و خیابان عرب (Little India and Arab Street)

یکی از هیجان انگیزترین جنبه ها و چهره های سنگاپور تنوع محله های آن است. در واقع این کشور بهشت خریداران زرنگ شناخته می شود در این محله شما همچنین می توانید سنت های غنی، غذاهای لذیذ و کاراکترهای قدیمی را در محله های قدیمی تر آن جستجو نموده و پیدا کنید. منطقه هند کوچک و خیابان عرب (که به عنوان محله های هندی ها و اعراب نیز شناخته می شوند) دقیقا جزو این محله های قدیمی محسوب می شوند. جامعه هندی در سنگاپور از تاریخ غنی برخوردار است و این منطقه در سنگاپور بیش از دویست سال قدمت دارد. بر اساس وب سایت رسمی هند کوچک (Little India)، در حقیقت واژه سنگاپور از لغات سانسکریت که برای شهر شیر (Lion City) به کار رفته، مشتق شده است. این منطقه هندی ها، امروزه محلی پیشرفته و رنگارنگ بوده که مراسم و جشن های تعطیلات سنتی در آن برگزار می شود و بازدیدنمایندگان و گردشگران می توانند مراسم آئینی آنها را در بنای مذهبی معروفشان به نام Veeramakaliamman مشاهده نمایند و در صورت علاقه، ساری، لباس معروف هندی ها را از فروشنده های محلی آن تهیه نمایند. در محله اعراب، گردشگران می توانند از مسجد تاریخی آن به نام مسجد سلطان (Sultan Mosque) که قدمت آن به سال 1825 میلادی باز می شود، بازدید نمایند. غیر مسلمانان اجازه ورود به سالن اصلی عبادت (نمازخانه) را ندارند اما می توانند گنبد طلایی و تزئینات زیبای خارجی آن را تماشا نمایند. در این محله، کوچه های حاجی (Haji) و بالی (Bali) نقاط ویژه ای هستند که گردشگران می توانند کالاهای تقریبا خاص و منحصر به فرد را در آن تهیه نمایند. علاوه بر آن، در این محله رستوران های بیشماری وجود دارد که گردشگران می توانند از غذاهای متنوع و رنگارنگ آنها امتحان نمایند و از فضای موزیکالی آن لذت ببرند.

کلیسا و موزه چانگی (چانگی Chapel and Museum)

سنگاپور یکی از کشورهایی است که نمی تواند ماجرای جنگ دنیای دوم را نادیده بگیرد و کلیسا و موزه چانگی به نمایش دوره تصرف ژاپنی ها در طول جنگ دنیای، می پردازد. در حقیقت این موزه، نامه ها، عکس ها، طراحی ها و آثار شخصی افراد مختلفی را که به عنوان وصیت نامه بیش از 50 هزار شهروند و سرباز زندانی در زندان چانگی مطرح می شود، به نمایش گذاشته شده است. می توان گفت کلیسای چانگی در حیاط غیر مسقف این موزه به عنوان یک نمونه از کلیساهای کوچکی که در طول جنگ دنیای دوم ساخته شد، تاسیس شده بود. این کلیسا به عنوان یک اثر یادبود از کسانی که نمی خواستند تحت حکومت ژاپنی ها قرار گیرند، ساخته شده است. این موزه از بازسازی یک سری از نقاشی های دیواری دقیق و پرکار از اصل نقاشی شده توسط استنلی وارن (Stanley Warren)- از توپچیان جنگ دنیای دوم - که در زندان چانگی به سر می برده، برخوردار است و بازدیدنمایندگان می توانند آنها بازدید نمایند. علاوه بر این، گردشگران می توانند با یاری یک راهنمای تور و یا یک راهنمای صوتی تور تجارب اسرای جنگی زندان چانگی را لمس نمایند.

آدرس: 1000 Upper چانگی Rd North, سنگاپور

هتل رافلز (Raffles Hotel)

ساختمان این هتل که از بناهای مستعمراتی این کشور است به عنوان یکی از آخرین هتل های بزرگ قرن نوزدهم میلادی در دنیا شناخته می شود. لازم به شرح است که این هتل تاکنون توسط مشاهیر ادبی همچون رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling)، جوزف کنراد (Joseph Conrad) و همچنین ستاره سینمایی مشهور، چارلی چاپلین (Charlie Chaplin) بازدید شده است. این هتل در سال 1887 میلادی ساخته شد که به عنوان یک نقطه عطف در مبحث هتل داری و همچنین ارائه غذاهای خوب و با کیفیت در سنگاپور مطرح شده است. معماری کلاسیک و باغ های استوایی این هتل محیطی مناسب را برای مهمانان مهیا نموده و به گونه ای دیگر تاریخ غنی این کشور را به نمایش گذاشته است.

هتل رافلز در منطقه مستعماراتی سنگاپور واقع شده که در واقع محل دیگر سایت های تاریخی این منطقه نیز است. در میان این سایت های تاریخی می توان به سایت لندینگ رافلز (the Raffles Landing Site) جایی که در سال 1819 میلادی سر استامفورد رافلز آن را به عنوان ایجاد یک بندر مناسب انتخاب کرد، اشاره کرد. قضیه از این قرار بوده که او یک دهکده ماهیگیری کوچکی را دیده بود اما تشخیص داد که این دهکده پتانسیل یک بندر را داراست. بنابراین زمین آن را از سلطان جوهور (Sultan of Johor) خریداری نموده و از چینی ها و هندی های مهاجر خواسته تا به این منطقه نقل مکان نمایند. در نتیجه با این عمل تخم هویت چند قومیتی سنگاپور، در این منطقه کاشته شد.

آدرس : 1 Beach Road, سنگاپور

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4008

به "جاذبه هایی متفاوت که نام سنگاپور را ماندگار نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی متفاوت که نام سنگاپور را ماندگار نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید