تیم iFixit گوشی هواوی میت 20 پرو را کالبدشکافی کرد

به گزارش طفره، تازه ترین گجتی که توسط تیم iFixit کالبدشکافی شده، گوشی هواوی میت 20 پرو است. براش آغاز، آن ها پنل پشتی شیشه ای این گوشی را گرم کردند تا مایع چسبنده ای که آن را به بدنه وصل نموده، آب گردد.

تیم iFixit گوشی هواوی میت 20 پرو را کالبدشکافی کرد

به دلیل فقدان حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، هیچ کابلی به آن وصل نیست و به همین خاطر به راحتی تمام پنل پشتی از بدنه جدا می گردد.

بین این پنل و باتری یک بورد میانی واقع شده است که حاوی مواردی مختلفی است: یک کویل (سیم پیچ) شارژ بی سیم دو طرفه (که برای شارژ دیگر دستگاه های مبتنی بر استاندارد Qi هم مورد استفاده قرار می گیرد)، آنتن NFC و یک فلش LED دو رنگ. این بخش با یاری یک کانکتور انعطاف پذیر و چندین پیچ در این قسمت تعبیه شده است.

بورد اصلی در مقایسه با کل بدنه نسبتا اندازه کوچکی دارد که باعث شده فضای بیشتری برای باتری، ماژول دوربین، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و سنسورهای تشخیص چهره سه بعدی به وجود بیاید. این بورد هم با یاری 9 کابل منعطف در جای خود قرار گرفته که نشان دهنده قابلیت های مختلف این بخش از گوشی است. همچنین این بورد برای بهره گیری از موارد مختلف، از چینش تازه ای بهره می برد.

در ادامه می توانید ماژول های مربوط به دوربین اصلی و دوربین سلفی را مشاهده کنید. سه دوربین اصلی در واقع در منافذ ایجاد شده در بورد اصلی میت 20 پرو تعبیه شده اند.

علاوه بر این برای بخش هایی مانند درگاه سیم کارت دوگانه و اسپیکر تعبیه شده در پایین گوشی از بوردهای جداگانه ای بهره می برند و پورت شارژ USB-C هم در حقیقت یک کابل انعطاف پذیر است که بدون احتیاج به خرید بورد جدید، به راحتی می توان آن را تعویض کرد.

در نهایت، باید بگوییم که جدا کردن نمایشگر از بدنه یک فرایند بسیار پیچیده محسوب می گردد. زیرا این نمایشگر از لبه های خمیده بهره می برد و به همین خاطر جدا کردن بدون اینکه نمایشگر شکسته گردد، به هیچ عنوان کار راحتی نیست. در ادامه می توانید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را مشاهده کنید.

از لحاظ تعمیرپذیری میت 20 پرو هم این گوشی از 10 نمره 4 را دریافت نموده است. هرچند بسیاری از قطعات ماژولار هستند و تعویض قطعات موردنظر ارزان تر تمام می گردد، اما به دلیل وجود تعداد زیادی کابل انطعاف پذیر، تعمیر این گوشی بسیار وقت گیر خواهد بود. برای تعویض نمایشگر هم به ناچار باید حسگر اثر انگشت زیر آن هم تعویض گردد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 782

به "تیم iFixit گوشی هواوی میت 20 پرو را کالبدشکافی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم iFixit گوشی هواوی میت 20 پرو را کالبدشکافی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید