پیکسل واچ گوگل شاید با لمس پوست دست کنترل گردد

به گزارش طفره، همان طور که احتمالا می دانید، گوگل میخواهد تا سال جاری اولین ساعت هوشمند شرکت خود را با نام پیکسل واچ معرفی و روانه بازار گجت های پوشیدنی کند. تصاویر تبلیغاتی این ساعت های هوشمند که قبلا منتشر شده بودند، به ما نشان دادند که پیکسل واچ از طراحی دایره ای شکل بهره می برد. بعلاوه سیستم عامل Wear OS گوگل به صورت پیش فرض روی این ساعت هوشمند نصب شده و برای کاربرانشان قابلیت های منحصربه فردی را به ارمغان خواهند آورد. یکی از این قابلیت ها به وسیله وب سایت LetsGoDigital در اواسط سال 2020 کشف شده بود که به پتنت ثبت شده گوگل با نام رابط کاربری پوست برای گجت های پوشیدنی: ادغام سنسور ها برای بهبود کیفیت سیگنال اشاره دارد و به نظر می رسد که در این ساعت هوشمند از این قابلیت استفاده خواهد شد.

پیکسل واچ گوگل شاید با لمس پوست دست کنترل گردد

با استفاده از تکنولوژی مذکور در توضیحات این پتنت، کاربران گوگل پیکسل واچ می توانند با سوایپ روی پوست خود، ساعت هوشمند را کنترل نمایند. طبق اطلاعات منتشر شده از وب سایت LetsGoDigital، نظیر همین فناوری در هدفون بی سیم پیکسل بادز پرو گوگل استفاده خواهد شد. با استفاده از این فناوری به اصطلاح رابط کاربری پوست حرکاتی نظیر سوایپ کردن و ضربه زدن روی پوست در منطقه ها نزدیک به ساعت هوشمند، کاربران قادر خواهند بود تا گجت پوشیدنی خود را کنترل نمایند و نیازی به استفاده از نمایشگر ساعت ندارند.

برای ایربادز های گوگل، پوست مجاور گوش می تواند محلی مناسبی برای بهره گیری از این فناوری بسیار جالب باشد. باید خاطر نشان کنیم که برای گجت پوشیدنی مانند پیکسل واچ مچ دست، ساعد، یا پشت دست می توانند محل های مناسبی برای سوایپ کردن و ضربه زدن در نظر گرفته گردد. رابط کاربری پوست یک گزینه ورودی نو برای بسیاری از گجت های هوشمند نظیر ساعت های هوشمند، ایربادز ها و حتی عینک های هوشمند معرفی می نماید. نحوه عملکرد این فناوری بدین صورت است که سوایپ کردن و ضربه زدن روی پوست موج های مکانیکی ایجاد می نمایند که می توانند به وسیله سنسورهای متعدد و شتاب سنج ساعت هوشمند شناسایی شوند.

در ماه گذشته سونی یک ویژگی به نام Wide Area Tap را برای هدفون بی سیم لینک بادز خود معرفی کرد که این قابلیت به شما امکان می دهد با لمس کردن بخش بیرونیِ گوش آن کنترل کنید. بعلاوه در سال 2018، هواوی روی سیستمی مشابه فناوری گوگل می کرد که کاربران با نوشتن یک حرف روی پوست دست خود، آن حرف روی نمایشگر ساعت به نمایش در می آمد. اگرچه گوگل این فناوری را به نام خود ثبت نموده، اما معین نیست که از آن در پیکسل واچ و بعلاوه پیکسل بادز پرو بهره می برد یا نه.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، گوگل میخواهد در این ساعت هوشمند، از قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی بهره ببرد که فقط برای کاربران گوگل پیکسل واچ در دسترس خواهند بود. گفته می گردد که غول موتور جست وجو نزدیک به 20 نوع بند مختلف را برای این ساعت هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد که بسته به سلیقه خود می توانند آن را انتخاب نمایند. باید خاطر نشان کنیم که این ساعت مجهز به دکمه چرخان در لبه سمت راست برای کنترل رابط کاربری خواهد بود. بعلاوه یک بریدگی میکروفون در لبه سمت چپ این ساعت هوشمند شرکت گوگل دیده می گردد.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، پیکسل واچ با گام شمار، سنسور کنترل ضربان قلب و سایر ویژگی های ردیابی سلامت روانه بازار جهانی گجت های پوشیدنی می گردد. بعلاوه یکی از تصاویر تبلیغاتی این ساعت هوشمند از پشتیبانی رابط کاربری این ساعت از سنسور نظارت بر ضربان قلب خبر می دهد. تصویر دیگری از این ساعت یک راستا یکپارچه گوگل مپس را نشان می دهد که به این معنی است که کاربران می توانند از ساعت پیکسل در مقوله راستایابی هم بهره ببرند. پیش تر هم گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که ساعت هوشمند پیکسل واچ احتمالا با نسخه نو گوگل اسیستنت عرضه می گردد.

با وجود اینکه نسخه سوم پلتفرم چند ماه قبل WearOS ارائه شده، اما این پلتفرم همچنان فاقد گوگل اسیستنت است. حالا به نظر می رسد اولین ساعت هوشمند گوگل همراه با نسخه نو این دستیار هوشمند معرفی خواهد شد. طبق شایعه ها این ساعت در دو رنگ مشکی و نقره ای در اختیار کاربران قرار می گیرد. عرضه ساعت هوشمند پیکسل واچ مطمئنا زیست بوم گوگل را تقویت می نماید. باید دید کاربران چه واکنشی به محصولات نو گوگل نشان خواهند داد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 19396

به "پیکسل واچ گوگل شاید با لمس پوست دست کنترل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل واچ گوگل شاید با لمس پوست دست کنترل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید