تقلای پلیس آمریکا برای رویارویی با تابستانی خونین

به گزارش طفره، یک شبکه آمریکایی در گزارشی نوشت، پلیس آمریکا در کوشش است با افزایش تیراندازی و قتل در این کشور در فصل تابستان مقابله کند.

تقلای پلیس آمریکا برای رویارویی با تابستانی خونین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پلیس و نهادهای مجری قانون در آمریکا برای جلوگیری از افزایش تیراندازی های مرگبار در این کشور در تکاپو هستند.

شبکه سی اِن اِن در گزارشی در این رابطه نوشت، با اینکه تابستان فصل افزایش خشونت های مسلحانه و قتل در آمریکا محسوب می گردد، تیراندازی های مرگبار در این کشور از چند هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و پلیس آمریکا را از نیویورک تا نیو اورلئان به تقلا انداخته است.

به گفته این شبکه آمریکایی با توجه به کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش تردد شهفرایندان، گشت زنی پلیس در محله های جرم خیز آمریکا نیز تشدید شده است.

چند مقام مجری قانون در آمریکا به سی اِن اِن گفتند، ظرف ماه های گذشته آمار خشونت های مسلحانه به قدری افزایش یافته که در بیش از یک دهه گذشته بی سابقه است. در حال حاضر شهرهای آمریکا پس از تجربه افزایش 33 درصدی موارد قتل، رکوردهایی تاریخی را پشت سر می گذارند.

این شبکه به نقل از مدیر اجرایی انجمن تحقیقات پلیس نوشت: تمام ماهیت اقدامات پلیسی فعالانه، در حال حاضر زیر سوال رفته است و در همین حال شاهد افزایش مواد قتل و تیراندازی هستید. مأمور پلیس بودن اکنون چالش برانگیز است و این درمورد روسای پلیس نیز صدق می نماید. آن ها نمی توانند به قدر کافی بخوابند.

در این گزارش آمده است، تنها ظرف یک هفته گذشته، شانزده نفر در آمریکا در اثر اصابت گلوله جان باخته و بیش از چهل نفر دیگر نیز مجروح شده اند. در این میان پنج نفر در شیکاگو به قتل رسیدند و هشت نفر نیز در تیراندازی های کور در ایالت های اورگن، ایندیانا، یوتا و میشیگان کشته شدند.

آرشیو خشونت های مسلحانه در آمریکا نشان می دهد، از شروع امسال میلادی، بیش از 8600 نفر بر اثر تیراندازی جان باخته اند و بیش از 260 تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته است.

یک مقام سابق پلیس بوستون، نیویورک و لس آنجلس در این باره گفت: سرعت افزایش و فرایند شتاب [تیراندازی ها]، همزمان با خروج از [محدودیت های ناشی از] ویروس کرونا در امسال، موجب نگرانی است. تقریباً تمامی شهرهای عظیم آمریکا، صرف نظر از نواحی حومه آن ها، افزایش چشمگیر جرم و جنایت، به خصوص تیراندازی و قتل را شاهد هستند.

طبق گزارش سی اِن اِن، فقط در شهر نیویورک، تعداد تیراندازی ها نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی، با 73 درصد افزایش روبرو شده است. با این حال کمیسیونر پلیس نیویورک گفت، تسریع امور مربوط به ثبت اطلاعات فدرال تسلیحات می تواند در حل این مشکل یاری کند.

آدام گِلب رئیس شورای عدالت کیفری آمریکا با اشاره به اینکه اکنون رئیس پلیس بودن سخت ترین شغل در این کشور است گفت: موج های اجتماعی، مالی و سیاسی ایجاد شده توسط همه گیری جهانی کرونا، درکنار اعتراضات، همگی به هم پیوسته و روی میز کارتان خراب می شوند.

کارشناسان آمریکایی نیز معتقدند، آثار ناشی از فروپاشی مالی، کاهش فعالیت پلیس در پی تقاضای شهفرایندان پس از قتل شهفرایندان سیاه پوست غیرمسلح، تغییر راستا بودجه پلیس به مراکز شهرها و آزاد شدن بعضی مجرمان به منظور کاهش شیوع کرونا در زندان ها و افزایش شدید خرید سلاح توسط شهفرایندان در افزایش جرم و جنایت در این کشور موثر هستند.

نتایج تحقیق مشترک دانشگاه های نورث ایسترن و هاروارد که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری نموده اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهفرایندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح نموده اند، فرایند افزایشی داشته اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری نموده اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال 2019 میلادی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14800

به "تقلای پلیس آمریکا برای رویارویی با تابستانی خونین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای پلیس آمریکا برای رویارویی با تابستانی خونین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید