تاثیر پاندمی کرونا بر تغییر الگوهای خرید کتاب در آمریکا

به گزارش طفره، از زمان شیوع ویروس کرونا و اعلام همه گیری یا پاندمی، کتاب هایی که مصرف کنندگان آمریکایی می خرند، تغییر یافته است.

تاثیر پاندمی کرونا بر تغییر الگوهای خرید کتاب در آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشرز ویکی، شیوع کووید -19 در حال تغییر دادن کتاب هایی است که مصرف نمایندگان خریداری می نمایند و مکان خرید کتاب ها هم دارد عوض می گردد.

کریستن مک لین مدیر اجرایی توسعه کسب وکار انتشارات ان دی پی بوکس در سمینار آنلاینی که هفته گذشته برگزار گردید گفت با وجود تمام اختلال هایی که به خاطر کروناویروس در اقتصاد جهانی به وجود آمده، فروش واحدی کتاب های چاپی در فصل اول 2020 نسبتاً بالا باقی ماند.

وی اضافه نمود: با وجود اینکه این سقوط مالی بی سابقه باعث شده سنجیدن اثر کووید -19 روی عرصه نشر در طولانی مدت سخت گردد، این صنعت در گذشته هم به خوبی دوره های سخت را پشت سر گذاشته است.

مک لین به این نکته اشاره نمود که طی دوران رکود عظیم مالی آمریکا و بعد از آن، فروش واحدی کتاب های چاپی تنها در یک سال یعنی 2009 افت جدی داشت که در آن بیکاری به اوج خود رسیده بود؛ اما فروش از 760 میلیون نسخه در سال 2007 به 809 میلیون در سال 2012 رسید.

او افزود که این افزایش با اضافه شدن کتاب های الکترونیکی در نظر گرفته شده است. بین سال های 2013 و 2019 نیز میزان فروش در کل نسبتاً ثابت بود.

مک لین گفت با توجه به اینکه فعلاً میزان فروش نسبتاً ثابت است، اما باید گفت الگوهای خرید به خاطر پاندمی تغییر نموده اند. بین روزهای اول مارس و چهارم آوریل (11 اسفند تا 16 فروردین)، تقاضا در بخش هایی از جمله مهارت های بیرون از خانه (با افزایش چاپ 74 درصدی طی یک سال)، تاریخچه پزشکی از جمله کتاب هایی درباره پاندمی آنفلوانزا (با افزایش 71 درصدی)، بازی ها و فعالیت ها (با افزایش 42 درصدی) و کتاب های داستانی ادبی (با افزایش 10 درصدی) بیشتر شد.

فروش در بخش های کتاب های غیرداستانی و داستانی مخصوص بچه ها هم در هیمن فاصله زمانی در مقایسه با بازه مشابه سال قبل افزایش پیدا نموده است. مک لین گفت: تاثیر بازه کووید کاملاً بر کتاب های بچه ها مشهود است.

در بخش کتاب های بچه ها بعضی از موضوع ها بر اثر همه گیری ویروس کرونا علاقه مند بیشتری یافته است و یکی از حوزه هایی که از زمان خانه ماندن بچه ها رشد چشمگیری داشته آمادگی برای مدرسه است. بین روزهای اول مارس و چهارم آوریل فروش در بخش فعالیت ها (که شامل رنگ آمیزی و کتاب های طراحی می گردد) افزایشی 32 درصدی داشت. بخش مطالعه (شامل یادگیری اولیه و عناوین ریاضی و علوم مدرسه) 83 درصد رشد کرد و فروش در بخش کتاب های هنر زبان ها برای خوانندگان جوان (بین 4 تا 8 سال) با جهشی 98 درصدی روبرو شد.

پاندمی همچنین مکان خرید کتاب را تغییر داده و فروش آنلاین افزایش و فروش فیزیکی کاهش داشته است. کووید -19 همچنین اثری چشمگیر بر عظیم ترین مناطق عظیم خرید کتاب داشته است. بین روزهای اول مارس و یازدهم آوریل، فروش در منطقه نیویورک سیتی که سخت ترین ضربه را از کرونا خرده 16.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرد و میزان کلی فروش 5.2 درصد کم شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8897

به "تاثیر پاندمی کرونا بر تغییر الگوهای خرید کتاب در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر پاندمی کرونا بر تغییر الگوهای خرید کتاب در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید