تقابل ارتش و کنگره آمریکا درباره رقم کاهش نیروها در افغانستان

به گزارش طفره، درحالی که کنگره آمریکا لایحه ای را برای جلوگیری از کاهش سطح نیروها در افغانستان به 4500 نفر تصویب نموده است اما فرمانده نظامیان آمریکایی گفت که فرایند کاهش نیروها به 2500 نفر در جریان است.

تقابل ارتش و کنگره آمریکا درباره رقم کاهش نیروها در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان درباره لایحه کنگره آمریکا برای جلوگیری از خروج نیروها از افغانستان اظهارداشت: من دستور دارم که تا 16 ژانویه (25 دی) بیش از 2500 نظامی در افغانستان نداشته باشیم و در حال حرکت به این سمت هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش تلویزیون یک، میلر درباره درخواست طالبان برای آزادی 7 هزار زندانی این گروه نیز گفت که این تصمیم مربوط به افغان ها است و تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان درباره مشخص جدول زمانی برای هرگونه آزادی دیگر زندانیان تصمیم خواهند گرفت.

فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در حالی از ادامه فرایند کاهش نیروها به 2500 نفر می گوید که کنگره آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه ای کاهش بیشتر نیروها در افغانستان از سطح کنونی 4500 نفر را به گزارش دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و آنالیز شرایط افغانستان مشروط کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لایحه کنگره در بودجه نظامی سال 2021 آمریکا این اجازه را می دهد که درصورت کاهش بیشتر نیروها، کنگره بودجه را متوقف کند که می تواند به تعطیلی دولت ترامپ منجر گردد.

لازم به ذکر است که ارائه چنین گزارشی پیش از کاهش نیروها به کمتر از 4 هزار نفر و نیز پس از آن، هنگامی که نیروها به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یابد، الزامی است.

کنگره آمریکا همچنین تاکید نمود که هرگونه کاهش بیشتر سطح نیروها در افغانستان باید در هماهنگی با متحدان آمریکا و دولت افغانستان صورت گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 12041

به "تقابل ارتش و کنگره آمریکا درباره رقم کاهش نیروها در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل ارتش و کنگره آمریکا درباره رقم کاهش نیروها در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید