ترامپ: تحریم های ترکیه لغو می گردد، کردها از آمریکا سپاسگذارند

به گزارش طفره، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره وضعیت سوریه و تحولات اخیر در شمال این کشور با اعلام دستور لغو تحریم ها علیه ترکیه گفت از این کشور خواسته آتش بس در شمال سوریه را دائمی کند.

ترامپ: تحریم های ترکیه لغو می گردد، کردها از آمریکا سپاسگذارند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در سوریه برای تامین امنیت تاسیسات نفتی سوریه می مانند.

وی گفت: لازم بود فقط 30 روز در سوریه بمانیم اما 10 سال ماندیم.چندین بار با ژنرال مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک صحبت کردم و او از آمریکا سپاسگذار بود. مظلوم به ما اطمینان داد که داعشی های موجود در زندان های شمال سوریه تحت کنترل هستند و بعضی از آن هایی که فرار نموده بودند هم بار دیگر دستگیر شدند.

ترامپ با اعلام دستور لغو تحریم ها علیه ترکیه تاکید نمود: اگر آنکارا به تعهداتش در قبال داعش عمل نکند این تحریم ها بازمی شود. از ترکیه انتظار داریم به تعهداتش در قبال داعش عمل کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا داعش را نابود کرد. بعضی داعشی ها فرار نموده اند که بعدا دستگیر می شوند. از اروپایی ها می خواهیم اسرای داعشی را برای محاکمه به کشورهایی که متعلق به آن هستند بازگردانند.

ترامپ گفت: سوریه و ترکیه و دیگر کشورها باید برای ممانعت از سلطه داعش بر دیگر مناطق کوشش نمایند. کسانی که ما را به مسائل منطقه کشاندند شجاعت کافی برای خارج کردن ما از این ورطه نداشتند.ارتش آمریکا از مناطقی که لزومی برای حضور در آن جا ندارد عقب می کشد. آمریکا پلیس دنیا نیست این وظیفه دیگر کشورها است.

وی همچنین به توافق آتش بس آمریکا با ترکیه اشاره نموده و گفت این توافق بیش از حد انتظار پایدار بوده است.

ترامپ در ادامه با انتقاد از سیاست دولت سابق آمریکا در قبال سوریه گفت: دولت باراک اوباما گفت اسد باید برود و فرصت تحقق این امر را هم داشت اما فرصت را از دست داد.

وی گفت اوباما به استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی پاسخی نداد اما من به این دست اقدامات سوریه پاسخ دادم و 58 موشک نوع تاماهاوک استفاده کردم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5219

به "ترامپ: تحریم های ترکیه لغو می گردد، کردها از آمریکا سپاسگذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تحریم های ترکیه لغو می گردد، کردها از آمریکا سپاسگذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید