تحصیل 15 هزار ناشنوا در کشور، اجرای نهضت آموزش زبان اشاره از 12 آذر

به گزارش طفره، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای نهضت بریل آموزی و آموزش زبان اشاره از 12 آذر اطلاع داد و گفت: 15 هزار دانش آموز آسیب دیده شنوایی در کشور تحصیل می نمایند.

تحصیل 15 هزار ناشنوا در کشور، اجرای نهضت آموزش زبان اشاره از 12 آذر

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم سالگرد درگذشت جبار باغچه بان که در مدرسه باغچه بان تهران برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون معلم در مدارس کشور تدریس می نمایند که بعضی از معلمان الگو در کشور هستند که می توان به شهید مطهری یا شهید چمران اشاره نمود یا مرحوم بهمن بیگی در تاریخ عشایری ماندگار است؛ در زمینه ناشنوایان نیز جبار باغچه بان در تاریخ آموزش زبان گویای ناشنوایان بود.

وی اضافه نمود: مرحوم باغچه بانکی از 79 سال زندگی اش، 50 سال براب ناشنوایان اختصاص دارد و اولین پیش دبستانی بچه ها خاص را در تبریز تأسیس کرد؛ 34 کتاب و 23 مقاله و دست نوشته داشت و دو مجله منتشر کرد.

حسینی با بیان اینکه مرحوم باغچه بان، مدرسه باغچه بان را تأسیس کرد؛ او در مدرسه ناشنوایان زیست می کرد، درس می داد و درس می گرفت.

وی توضیح داد: 15 هزار دانش آموز با آسیب دیدگی شنوایی در 5500 در مدرسه استثنایی و 9900 مدرسه فراگیر و تلفیقی درس می خوانند.

وی اضافه نمود: اگر خداوند یک توانایی را در این دانش آموزان محدود نموده، توانایی دیگری در آن ها قرار داده است؛ امیال بیش از 250 نفر از دانش آموزان ما در بهترین دانشگاه های کشور قبول شدند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه نمود: کوشش می کنیم به سمت آموزش های مهارتی برویم تا دانش آموزان لااقل یک مهارت ها بیاموزند.

وی اظهار کرد: نهضت بریل آموزشی و آموزش زبان ناشنوایان را از 12 آذر پیگیری می کنیم و مناسب سازی محتوا، فضاها، توانمندسازی خانواده و جامعه از 12 آذر پیگیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5946

به "تحصیل 15 هزار ناشنوا در کشور، اجرای نهضت آموزش زبان اشاره از 12 آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 15 هزار ناشنوا در کشور، اجرای نهضت آموزش زبان اشاره از 12 آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید