تجارت مواد مخدر ابزاری برای پیشبرد عملیات مخفی سیا در ایران، چین و روسیه

به گزارش طفره، حدود 500 هزار جریب زمین برای کشت مواد مخدر در افغانستان به سازمان سیا، این فرصت را می دهد تا با استفاده ازپول بدست آمده از قاچاق مواد، عملیات مخفی خود را به پیش ببرد و جهت تجارت مواد مخدر به سوی کشورهای ایران، چین و روسیه را فعال کند.

تجارت مواد مخدر ابزاری برای پیشبرد عملیات مخفی سیا در ایران، چین و روسیه

با ما همراه باشید و با تور هوایی چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از مرکز تحقیقاتی گلوبال ریسرچ، افزایش سطح کشت و فراوری مواد مخدر در افغانستان، کشورهای چین، روسیه و ایران را از فعال شدن دوباره جهت تجارت مواد مخدر، نگران نموده است.

جان سپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام نمود که کشت خشخاش در افغانستان حدود 500 هزار جریب زمین (هر جریب دو هزار متر مربع است) را در بر می گیرد و این مقدار زمین برای فراوری هروئین مناسب است که به سازمان سیا این فرصت را می دهد تا با پول نقد بدست آمده از قاچاق مواد مخدر، عملیات مخفی خود را به پیش ببرد و جهت تجارت مواد مخدر به سوی کشورهای چین، ایران و روسیه را دوباره فعال کند.

بر اساس این گزارش، حضور نیروهای خارجی در افغانستان و فراوری مواد مخدر رابطه مستقیمی دارند.

طالبان افغانستان مواد مخدر را به اروپا و کشورهای دیگر منتقل نمی نمایند بلکه این مواد مخدر با استفاده از هواپیماها و کشتی ها انتقال می یابند.

تا زمانی که آمریکا در افغانستان حضور نظامی داشته باشد، مواد مخدر نیز وجود خواهد داشت. هواپیماها و کشتی های بزرگ که 90 درصد هروئین افغانستان را به مناطق دیگر دنیا، قاچاق می نمایند، در اختیار چه کسانی قرار دارند؟ روشن است که در اختیار طالبان قرار ندارند.

این در حالی است که اعضای مجلس افغانستان بر این باورند که جنگ کنونی این کشور، جنگ مواد مخدر است و علاوه بر آمریکا، کشورهای خارجی دیگر نیز در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

این تحقیق جدید در رابطه با کشت و قاچاق مواد مخدر در حالی منتشر می گردد که کشورهای موجود در افغانستان، طالبان را در انتقال و فروش مواد مخدر متهم می نمایند و مواد مخدر را منبعی بزرگ درآمد برای تامین مصارف جنگی آنان می دانند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7302

به "تجارت مواد مخدر ابزاری برای پیشبرد عملیات مخفی سیا در ایران، چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت مواد مخدر ابزاری برای پیشبرد عملیات مخفی سیا در ایران، چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید