ایجاد 1 میلیون شغل در اثر شکوفایی گردشگری پرتغال

به گزارش طفره، گردشگری پرتغال یکی از جریان های مالی مهم کشور است که مشاغل زیادی، مستقیم یا غیرمستقیم، به آن مرتبط است.

ایجاد 1 میلیون شغل در اثر شکوفایی گردشگری پرتغال

رشد گردشگری پرتغال می تواند بیش از 1 میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در صنعت سفر و گردشگری ایجاد کند و تبدیل به یکی از اصلی ترین جریان های اقتصادی در پرتغال گردد.

مقصدهای گردشگری پرتغال محبوبیت زیادی در میان گردشگران بین المللی دارند و سواحل این کشور، بناهای تاریخی و زمین های گلف آن از جاذبه های پرطرفدار محسوب می شوند؛ اما گردشگری این کشور در چند سال گذشته و بعد از بحران اقتصادی سال های 2011 تا 2014 که طی آن، دولت و شرکت های تجاری به این بخش به چشم موتور توسعه نگاه کردند، بالاخره توانست رکوردشکنی کند.

گلوریا گوارا، رئیس WTTC، گفت که پرتغال در حال حاضر جزء پنج کشور پربازدید در میان کشورهای اروپایی است و اکنون باید اطمینان حاصل گردد که همچنان به این فرایند رشد ادامه می دهد.

پرتغال از بحران های دیپلماتیک و حملات خونینی که در کشورهای همسایه آن اتفاق می افتد در امان مانده و از خشونت ها و ناآرامی های سیاسی که مانع از سفر بازدیدنمایندگان به کشورهای دریای مدیترانه و شمال آفریقا می گردد، بهره برده است.

بعد از آن که پرتغال فرایند صعودی برای رسیدن به جمع محبوب ترین مقصدهای اروپایی را شروع کرد، گلوریا گیوارا از کشور خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع مسائل مربوط به ازدحام گردشگری که در شهرهایی مانند بارسلون، اسپانیا، مشاهده می گردد، اتخاذ کند.

بخش گردشگری در پرتغال به علت فرهنگ بسیار غنی و سنت های غذایی شگفت انگیز و موقعیت جغرافیایی آن که دارای خط ساحلی طولانی و آب و هوای آفتابی است، در راستا رشد قرار گرفته است.

پس از این که تعداد گردشگران خارجی این کشور 12 درصد افزایش یافت و به رقم 12.7 میلیون نفر رسید، پرتغال توانست جایزه جهانی سفر 2017 را به دست آورد. شمار کل گردشگران آن با در نظر گرفتن گردشگران داخلی، حدود 21 میلیون نفر است. توجهی که دولت به گردشگری می نماید منجر به آن شده است که مسافران و شرکت های مسافرتی مختلفی به این کشور رو نمایند و پروازهای بسیاری به وسیله هواپیمایی های مقرون به صرفه قیمت به پرتغال انجام گردد.

مشاغل مربوط به صنعت سفر و گردشگری باید تا سال 2028 به 1.15 میلیون نفر برسد. آمار نشان می دهد که کل سهم سفر و گردشگری در فراوری ناخالص داخلی پرتغال در سال گذشته به 17.3٪ یا 33.5 میلیارد یورو (41.1 میلیارد دلار) رسید و پیش بینی می گردد تا سال 2018 بتواند 20.5٪ از کل فراوری ناخالص داخلی را به خود اختصاص بدهد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20185

به "ایجاد 1 میلیون شغل در اثر شکوفایی گردشگری پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 1 میلیون شغل در اثر شکوفایی گردشگری پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید