اولویت های مالی صادرات صنایع دستی، نفوذ به بازار روسیه و چین

به گزارش طفره، پویا محمودیان، مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در مصاحبه با خبرنگاران، تحلیل شرایط مالی را یکی از وظایف این بخش از معاونت صنایع دستی دانست و گفت: در بخش صادرات و بازرگانی وظیفه ما، تحلیل شرایط مالی است تا بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم.

اولویت های مالی صادرات صنایع دستی، نفوذ به بازار روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

وی اضافه نمود: برای مثال، شعار همواره ما حفظ بازارهای سنتی و افزایش و توسعه بازارهای جدید بوده است؛ امروز یکی از بازارهای جدید، بازار کشورهایی با اقتصاد نوظهور است. از این رو می کوشیم تا نمایشگاه هایی در روسیه و چین برگزار کنیم تا راه نفوذ مان به این بازارها باز گردد.

نساجی و خودروسازی در صدر صنایع رو به رشد

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور به پیش بینی بورس اشاره و اعلام کرد: براساس پیش بینی که بورس منتشر نموده، صنعت نساجی و خودروسازی در صدر صنایع روبه رشد هستند تا آنجا که صنعت نساجی، بعد از سال ها رکود در سال 94 از یک رشد 537 درصدی برخوردار بوده است. جالب این که معاون صنایع دستی، بهمن نامورمطلق، پیش از تحلیل بورس، سال 94 را سال صنعت نساجی نامیده بود.

محمودیان، یکی دیگر از راه های رونق صنایع دستی را راه اندازی پایانه صادراتی صنایع دستی و کالاهای هنری و همچنین تالار حراج صنایع دستی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دانست و اضافه نمود: معاونت صنایع دستی، طی ماه های گذشته با مدیر سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مکاتباتی داشته است مبنی بر این که پایانه صادراتی صنایع دستی و کالاهای هنری و همچنین تالار حراج صنایع دستی در این شهر فرودگاهی ایجاد گردد.

احداث پایانه صنایع دستی در انتظار تصویب

به گفته وی، طرح ارائه شده مورد استقبال قرار گرفته است. حتی فضایی که قرار است در اختیار پایانه صادراتی صنایع دستی قرار بگیرد، روی نقشه، لکه گذاری شده؛ تنها در انتظار تصویب طرح از سوی هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) هستیم.

محمودیان به ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه اشاره و اعلام کرد: براساس این قانون ایجاد شهر فرودگاهی در محدوده فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه مالی در بخشی از اراضی فرودگاه جهت ارائه خدمات بانکی و بیمه ای و سایر خدمات شهر فرودگاهی از قبیل گردشگری، پزشکی، رفاهی و مشابه آن از جمله مواردی است که باید به آن توجه گردد.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در پاسخ به این که با ایجاد پایانه صادراتی صنایع دستی چه امکانی در اختیار گردشگران قرار می گیرد، گفت: با توجه به این که منطقه، یک منطقه آزاد تجاری است همه علاقه مندان بدون دریافت ویزا می توانند به آنجا بیایند و با صنایع دستی ایران آشنا شوند و خرید نمایند. ضمن این که نماینده گمرک و بانک هم در پایانه مستقر می شوند.

محمودیان همچنین درباره اصلاح چرخه معیوب فراوری تا عرضه فرآورده های دستی گفت: اولین اقدام ما در این زمینه راه اندازی شو روم هایی در معاونت صنایع دستی است. همه کالاهایی که در این اتاق وجود دارند، دارای شماره شناسنامه های کوچکی هستند که در آن شماره مستقیم فراورینماینده آمده و کسی که کالا را می بیند می تواند به طور مستقیم با فراورینماینده ارتباط برقرار کند؛ این یعنی حذف واسطه ها.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7106

به "اولویت های مالی صادرات صنایع دستی، نفوذ به بازار روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های مالی صادرات صنایع دستی، نفوذ به بازار روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید