انصراف خبرساز شطرنج باز اول دنیا به خاطر نابغه ایرانی

به گزارش طفره، مرد شماره یک شطرنج دنیا بیان کرد که در رقابت های قهرمانی دنیا مقابل شطرنج باز روس بازی نمی کند.

انصراف خبرساز شطرنج باز اول دنیا به خاطر نابغه ایرانی

به گزارش ایسنا؛ مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج دنیا و فوق ستاره نروژی شطرنج خاطرنشان کرد که در مسابقه قهرمانی دنیا حاضر نمی گردد. این صحبت ها در حالی مطرح شد که پیش از این کارلسن گفته بود تنها در صورتی در مسابقات قهرمانی دنیا بازی خواهد نمود که حریف او فیروزجا باشد.

فیروزجا در مسابقات کاندیدا ها عمکرد خوبی نداشت و نتوانست به قهرمانی برسد تا این شطرنج باز فرصت بازی مقابل کارلسن در رقابت های قهرمانی دنیا را از دست بدهد. نپو روس با قهرمانی در این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را دریافت کرد، اما آنطور که به نظر می رسد کارلسن حاضر به بازی کردن نیست.

کارلسن به شایعات پاسخ داد و خاطرنشان کرد که قصد بازنشستگی ندارد. ستاره 31 ساله شطرنج دنیا قول داده که همچنان برترین دنیا باشد وتن ها به رقابت قهرمانی دنیا اهمیت ندهد!

قهرمان دنیا شرح داد: این تصمیم من بوده و با آن خیلی راحت هستم. در خصوص تصمیمم مدت ها فکر نموده ام. من انگیزه ای برای بازی دیگری ندارم. به سادگی احساس می کنم چیز زیادی برای به دست آوردن ندارم هرچند که شاید آن مسابقه از نظر تاریخی مهم و مجذوب کننده باشد.

کارلسن همچنان به حرفه اصلی خود یعنی بازی شطرنج ادامه خواهد داد. این شطرنج باز تاکید نموده که برای ریتینگ بی سابقه 2900 می جنگد. قطعا پس از تصمیم کارلسن برای دست کشیدن از تاج و تخت قهرمانی دنیا، در سراسر دنیا شطرنج شاهد شوکه شدن افراد خواهیم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 21288

به "انصراف خبرساز شطرنج باز اول دنیا به خاطر نابغه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف خبرساز شطرنج باز اول دنیا به خاطر نابغه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید