چرا به اوکراین سفر کنیم؟

به گزارش طفره، اوکراین کشوری متفاوت و خاص است که با وجود ناشناخته بودن، جزو مقاصد گردشگری جذاب محسوب می گردد. در این مقاله کجارو 12 دلیل برای سفر به اوکراین را معرفی می کنیم. تجربه ثابت نموده است که تا جایی را نبینیم نمی توان از رازهای آن با خبر شد. هر مکانی روی کره زمین جاذبه های گردشگری خاص خودش را دارد که فقط می توان از زبان افرادی که به آن جا سفر نموده اند، از این جاذبه ها مطلع شد.

چرا به اوکراین سفر کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • ترکیب باورنکردنی طبیعت

اوکران با تپه های سرسبزش، قله های برفی اش، گل های با طراوت و غروب های دل انگیزش بسیار زیبا است. هوا روح نواز و پیاده روی فوق العاده است. در این کشور چندین صحرا، چندین ساحل، 11 میلیون هکتار جنگل و بیش از 70,000 رود و جویبار را خواهید یافت. خوشبختانه یا متاسفانه، گردشگران زیادی را در اینجا دیدار نمی کنید اما در کنار نکته مفنی سود کم گردشگری برای کشور، این خلوتی به آسایش روح شما یاری می نماید.

  • هزینه های نسبتا پایین

اوکراین اگر کم هزینه ترین کشور اروپا برای سفر نباشد، جزو کم هزینه ترین ها است. اینجا سفری کم هزینه تر از تایلند، کاستاریکا و مراکش دارید. در حالی که این موضوع به معنای اقتصاد ضعیف است، همزمان سفر به آنجا و هزینه در حد توان یک معامله برد-برد محسوب می گردد. شما در اوکراین می توانید زمان بیشتری را نسبت به کشورهای دیگر گردش کنید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

  • غذای خارق العاده

در این کشور با کمترین هزینه می توانید غذاهای اوکراینی را در حد سلطنتی نوش جان کنید. شما با حدود 22 هزار تومان (6 دلار) یک سینی شامل پودینگ گوشت، گوشت کباب شده با قارچ و پنیر، سوسیس خانگی، سوپ برش، سالاد سبزیجات، دسر تمشک، پنیر روستایی و لیموناد را سفارش دهید. حالا تصور کنید با 54 هزار تومان (15 دلار) چه کارهایی می توان کرد!

  • لذت بردن از عمر در لاویو

این محله ثبت شده در میراث جهانی یونسکو یک شهر سنگ فرش شده است. مردم اینجا می دانند چطور از زندگی لذت ببرند: موسیقی زنده از هر گوشه ای به گوش می رسد. در طول سال بیش از 50 فستیوال اینجا دایر می گردد. در اینجا همچنین حدود 20 تا 30 رستوران منحصربه فرد و و تماتیک (دارای تم و موضوع خاص) وجود دارد. از کافه BDSM گرفته تا سنگر سری ارتش (secret military bunker).

  • هوشمندی اوکراینی ها

اوکراین پس از چین، هند، آمریکا و روسیه بیشترین متخصص فنآوری اطلاعات را دارد. چیزی که باعث غافلگیری میگردد، عشق این مردم به شطرنج است. راز قدرت آن ها در شطرنج، آغاز از سنین پایین است.

  • شاعران قهرمانان کشورند

بزرگ ترین قهرمانان ملی در اوکراین شاعران هستند. تقریبا تمامی شهر های اوکراین مجسمه شاعر محبوب خود را دارند. تاراس شوچنکو Taras Shevschenko رکورد گینس را به عنوان دارنده بیشترین بنای یادبود در بین شخصیت های فرهنگی دارد. این موضوع را زمانی میفهمید که از دانشگاه چرناویتزی Chernavitzi بازدید می کنید. مدرسه ای با طاق ها، سنگ کاری ها، جزئیات حیرت آور و دانشجویان ردا پوش.

  • زیبایی اوکراین

اوکراین با بازه ای از بناهای منتخب و مختلف از تاریخ پر فراز و نشیبش، شمارا غافلگیر می نماید. در هر شهر تاثیر یک دوره را می توانید ببینید. از کلیساهای سبز و صورتی گرفته تا قلعه های قدیمی، از اثر شوروی سابق گرفته تا تاریخ اروپایی. در کیف، می توانید در خیابان پاستیل مانند وزدیژنکا (Vozdvyzhenska) قدم بزنید و به این فکر کنید که انگار یک سرزمین رویایی اروپایی است با رنگ های شیرین و ساختمان هایی که خوب از آن ها مراقبت شده است. همه خیابان ها مثل این دست نخورده نیستند اما در سنگ و آجر نیز زیبایی وجود دارد: زیبایی کشاکش ها، تسخیر ها، تاریخ ها. بستگی به موقعیت، ممکن است حس کنید در اروپای مرکزی یا شوروی سابق هستید.

  • گذشته پیچیده و آینده امیدوار نماینده

لیکاکیو (Lychakiv) یک قبرستان زیبا و البته یک جاذبه گردشگری پر هوادار در نزدیکی لاویو است. اوکراین دوره های تاریخی متنوعی دارد چرا که از ابتدای تاریخ به صورت مداوم توسط قدرت های مختلف مورد تعرض و اشغال نهاده شده است. اوکراینی ها رنج زیادی را تحمل نموده اند که تا امروز ادامه دارد. این کشور در سال 2014 توسط دولت ورشکست و مورد دزدی نهاده شد اما پس از انقلاب اروپایی (Euromaiden)، یک انقلاب مردمی که با نام انقلاب جاه و مقام نیز مشهور است، به بازسازی خود مشغول شده است. در این انقلاب برخی از بخش های اوکراین به خاکستر تبدیل شد. در زمان جنگ اخیر با روسیه در شرق کشور، کل اوکراین متحد شد. هویت آن ها هیچ وقت قوی تر از امروز نبوده است.

  • بازگشت به گذشته

چرنوبیل، به عنوان مقصد گردشگری سیاه معروف است.چرنوبیل یک حادثه هسته ای بود که رادیواکتیوی 100 برابر بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی از آن نشت کرد. اگر بیش از 800,000 نفر از مردم شجاع نبودند، حادثه دوم می توانست کل اروپا را ذوب کند. مردم خانه هایشان را در حالی ترک کردند که خاطراتشان دست نخورده در آنجا ماند.

  • فرهنگ چندهزار ساله

اوکراین در سال 1991 و پس از انتها جنگ سرد استقلال خود را از شوروی سابق کسب نموده و تبدیل به کشور خودش شد! با این وجود تنوع فرهنگ، سنت و رسوم مردم تنوعی هزاران ساله و فراتر از خطوط کشیده شده روی نقشه دارد. مردم قوم های مختلف می دانند که حکومت در دست هرکه باشد مهم نیست، آنها هویت جاویدان خود را حفظ می نمایند. آواها، پایکوبی، قلابدوزی و صنایع دستی آنان از آزمون زمان و گزند دشمنان خارجی سربلند بیرون آمده است.

  • مردم

ممکن است اوکراینی ها سر صحبت را با شما باز ننمایند اما اگر با آنها دوست شوید، میتوانید بفهمید که یکی از مهربان ترین مردمی هستند که تا به حال دیده اید. دوستی آن ها واقعی و پر مفهوم است.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6854

به "چرا به اوکراین سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به اوکراین سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید