امکان صادرات محصولات حوزه فناوریهای نرم با خانه های خلاق

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، پرویز کرمی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه حمایت از ایجاد خانه خلاق و مرکز نوآوری رسانه مهر که در محل سالن اجتماعات خبرنگاران برگزار گردید با بیان اینکه رسانه امید و امیدآفرینی در جامعه را ترویج می دهد، گفت: خانه های خلاق و نوآوری کار جدیدی است که معاونت علمی و فناوری طی یک سال اخیر اجرایی می نماید.

امکان صادرات محصولات حوزه فناوریهای نرم با خانه های خلاق

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به هدف ایجاد خانه های خلاق اضافه کرد: در حال حاضر مزیت های زیادی بین نیروهای متخصص کشور در حوزه های مختلف وجود دارد و امکان اینکه همه شرکتها عنوان دانش بنیانی بگیرند وجود ندارد زیرا برای دانش بنیان شدن باید فناوری محصول یا خدمت از یک پیچیدگی غیر قابل کپی برخوردار باشد که بسیاری از طرح ها به این دلیل رد می شوند. از این رو پیشنهادی به معاون علمی و فناوری ارائه کردیم که شکل گیری زیست بوم جدید توسعه صنایع خلاق و راه اندازی خانه های خلاق در کنار زیست بوم دانش بنیان بود.

وی گفت: به دلیل اینکه مزیت های جغرافیایی در سراسر کشور وجود دارد در صدد برآمدیم تا خانه های خلاق را در هر استان راه اندازی کنیم. در حال حاضر هم بسیاری از استان ها حداقل یک خانه خلاق دارند و در بعضی نیز دو الی 3 خانه خلاق راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خانه های خلاق در ارزش آفرینی و اشتغال زایی یاری نماینده اند، گفت: معاونت علمی و فناوری نگاه ویژه ای به سازمان تبلیغات دارد و در صدد برآمد که در راستای اجرای مأموریت ها و رسیدن به اهداف سازمان یاری کند.

وی با اشاره به همکاری های معاونت علمی با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در ابتدا با تبیان وارد کار شدیم و خانه خلاق تبیان را سال گذشته راه اندازی کردیم و سپس کار خوبی با حوزه هنری سازمان تبلیغات داشتیم و آن هم خانه نوآوری بهارستان بود که طی ماه های آینده در نزدیکی مجلس شورای اسلامی این خانه ویژه را در حوزه فناوری های نرم راه اندازی خواهیم کرد.

کرمی خاطر نشان کرد: رسانه مهر توانمندی بالایی دارد که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت کند و ما به دنبال استفاده از ظرفیت های این رسانه نیز هستیم.

وی در مورد خانه های خلاق گفت: راه اندازی خانه های خلاق به ایده یابی، ایده سازی، جذب و جلب ایده ها یاری می نماید و در این خانه ها مشاوران، حمایت گران و سرمایه گذاران به همراه اعضای هیأت علمی حضور دارند که ایده پردازان را راهنمایی می نمایند.

به گفته دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، به واسطه خانه های خلاق، محصولاتی با استانداردهای لازم به درستی در جهت فراوری قرار می گیرند و حتی قابلیت صادراتی دارند که می توانیم آنها را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14067

به "امکان صادرات محصولات حوزه فناوریهای نرم با خانه های خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان صادرات محصولات حوزه فناوریهای نرم با خانه های خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید