افغانستان؛ جنگ در میدان، مذاکره در تهران و دوحه

به گزارش طفره، گروه دنیا، همزمان با برپایی نشست های صلح در دوحه و نشست های بین الافغانی در تهران که هر دو برای ایجاد صلح در افغانستان می کوشند، طالبان همچنان به حملات خود در افغانستان ادامه می دهد. حسام الدین شمس، والی بادغیس در غرب افغانستان از سقوط تمامی منطقه ها این ولایت اطلاع داد اما تأکید کرد کنترل شهر قلعه نو، مرکز این ولایت هنوز به دست طالبان نیفتاده است.

افغانستان؛ جنگ در میدان، مذاکره در تهران و دوحه

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش سایت افغانستانی طلوع نیوز، حسام الدین شمس، والی این ولایت گفت نیروهای طالبان بامداد چهارشنبه توانستند وارد مناطقی از شهر قلعه نو شوند اما صبح چهارشنبه با مقاومت ارتش افغانستان به عقب رانده شدند. به گفته او، بنا بود عصر دیروز نیروهای امنیتی افغانستان عملیات پاکسازی را در این شهر شروع نمایند اما با توجه به شنماینده بودن شرایط امنیتی قلعه نو معین نیست تا صبح پنجشنبه پیروز به این کار شده باشند یا نه.

در این بین امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان همدر پیغام فیس بوکی به مردم افغانستان اطمینان داد رهبران محلی همدوش نیروهای امنیتی این کشور تمام توان خود را برای مبارزه با طالبان در بادغیس به کار گیرند. درهمین حال صبح دیروز بعضی تصاویر در شبکه های اجتماعی افغانستان دست به دست می شد که نشان می داد طالبان زندان شهر قلعه نو را تصرف نموده و زندانیان این گروه را آزاد نموده اند. این تصاویر نشان می داد تعداد نیروهای طالبان در این شهر بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می شد. با این حال مقامات امنیتی تا عصر دیروز اطلاعاتی درباره زندان قلعه نو نداده بودند. طالبان در حالی برای تصرف شهر قلعه نو در حال مبارزه هستند که به گفته منابع، سه ولسوالی این ولایت در دو روز دوشنبه و سه شنبه، به تصرف طالبان درآمده اند.

نبردها در افغانستان در حالی ادامه دارد که به گزارش روزنامه افغانستانی هشت صبح منابع در دوحه از پیشرفت در مذاکرات صلح خبر می دهند. این منابع می گویند که از یک هفته به این سو مذاکرات صلح از سر گرفته شده و هر دو طرف کوشش دارند روی موضوعات اساسی بحث را شروع نمایند تا به این ترتیب در مدت کوتاهی به نتیجه ملموسی دست یابند. از سوی دیگر یک منبع در هیأت مذاکره نماینده دولت می گوید که طالبان هنوز هم روی موضع قبلی شان که تغییر نظام و قانون اساسی است، پافشاری می نماید. به گفته این منبع، طالبان معتقدند که برای برون رفت از این بن بست باید قانون اساسی و نظام کنونی دولت تغییر کند. در مقابل شورای امنیت ملی افغانستان می گوید طالبان به حل مسائل افغانستان از راه سیاسی معتقد نیستند. در همین حال در تهران هم روز گذشته اجلاس گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان برگزار گردید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15505

به "افغانستان؛ جنگ در میدان، مذاکره در تهران و دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان؛ جنگ در میدان، مذاکره در تهران و دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید