استفاده از ظرفیتهای فناوری نانو در یک مجتمع پتروشیمی

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، تفاهم نامه همکاری بین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و یک مجتمع پتروشیمی منعقد شد تا با یاری شبکه تبادل فناوری از ظرفیت های فناوری نانو برای حل چالش های حوزه پتروشیمی استفاده گردد.

استفاده از ظرفیتهای فناوری نانو در یک مجتمع پتروشیمی

براساس این تفاهم نامه همکاری، شبکه تبادل فناوری به عنوان بازوی اجرایی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، از طرف این ستاد به مجتمع پتروشیمی برای استفاده از ظرفیت های فناورانه شرکت هایی نانویی در اجرای این طرح ها یاری خواهد نمود.

توسعه کمی و کیفی محصولات و طرح های دانش بنیان و نانویی به وسیله سرمایه گذاری و خرید و بکارگیری محصولات و فناوری ها در بخش های مختلف این مجتمع، اجرای برنامه ها و رویدادهای کارآفرینی و فناوری با موضوع نیازهای فناورانه مجتمع پتروشیمی، ارائه و اجرای مدل های قراردادی و مشارکتی جهت همکاری با شبکه تبادل فناوری، کارگزاران و شرکت های دانش بنیان و نانویی با نظارت ستاد نانو، از جمله تعهدات این مجتمع پتروشیمی در این تفاهم نامه است.

شبکه تبادل نیز به نمایندگی از ستاد نانو از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در شرکت های دانش بنیان و نانویی برای توسعه این طرح ها به این مجتمع پتروشیمی یاری خواهد نمود. شبکه تبادل به پیاده سازی راهکارهای فناورانه با یاری شرکت های نانویی نظارت خواهد داشت. بعلاوه شبکه تبادل در پی تسهیل همکاری فناورانه شرک ت های نانویی با ارائه بسته های حمایتی، ارائه حمایت های تحقیق و توسعه درون زا جهت حل نیازهای کلان کشور در صنعت پتروشیمی؛ ارائه حمایت های آزمایشگاهی، رصد فناوری، ثبت اختراع و غیره برای اجرای بهتر این طرح ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 21830

به "استفاده از ظرفیتهای فناوری نانو در یک مجتمع پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیتهای فناوری نانو در یک مجتمع پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید