اتحادیه اروپا: خواستار توافق با انگلیس البته نه به هر قیمتی هستیم، هشدار درباره شکست مذاکرات برگزیت

به گزارش طفره، رئیس شورای اروپایی در آخرین روزهای باقی مانده برای دستیابی به توافقی تجاری با انگلیس ضمن هشدار درباره شکست مذاکرات تاکید نمود که اروپا خواستار توافق با لندن اما نه به هر قیمتی است.

اتحادیه اروپا: خواستار توافق با انگلیس البته نه به هر قیمتی هستیم، هشدار درباره شکست مذاکرات برگزیت

با ما سفر کنید و با هزینه تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه پاسایر نویه پرسه، در گزارشی نوشت: در مرحله سرانجامی مذاکرات درباره یک توافق تجاری اروپا با انگلیس برای دوران پسا برگزیت هر دو طرف فشارها را افزایش داده اند.

مذاکرات برگزیت که چند روزی است مجددا شروع شده روز آدینه هم در لندن در پیش گرفته شد و روز پنج شنبه هم تا نیمه های شب ادامه داشت.

اگر با وجود این مذاکرات و کوشش های فشرده توافقی تجاری در موعد مقرر به دست نیاید موانع تجاری زیادی در آستانه تغییر سال بین انگلیس و اتحادیه اروپا ایجاد می گردد.

به نوشته رسانه های انگلیسی مذاکره نمایندگان انگلیسی از درخواست های جدید اتحادیه اروپا در مذاکرات شکایت دارند و از دید این رسانه ها این خواسته ها منجر به توقف مذاکرات شده است.

یک سخنگوی لندن روز آدینه گفت که مذاکرات در یک مرحله بسیار سخت قرار گرفته است. پیش از این هم لندن اعلام نموده بود که بندهای مورد مناقشه لایحه موسوم به بازار داخلی که اصلاح توافق برگزیت را مد نظر دارد دوباره تنظیم نموده و در روز دوشنبه به مجلس عوام خواهد فرستاد. این طرح قانونی خشم بروکسل را برانگیخته چرا که بخش هایی از توافق برگزیت قبلا منعقد شده بین طرفین را نقض می نماید.

در این شرایط چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی درباره شکست مذاکرات در صورت وتوی کشورهای عضو هشدار داده است. وی در این باره گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در این باره تصمیم بگیرند همان طور که طرف انگلیسی تصمیم خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: این کشورهای عضو هستند که باید بله و یا نه بگویند و اگر یک طرف میز نه بگوید بنابراین ما توافقی نخواهیم داشت.

اخیرا امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام نموده است که با توافقی که منافع دراز مدت کشورش را مد نظر قرار ندهد موافقت نخواهد کرد. این اظهارات وی به نوعی تهدید برای وتوی توافق احتمالی محسوب می گردد.

میشل در سخنان امروز خود همچنین گفت: مذاکرات با لندن نهایی نشده است. ما هنوز نمی دانیم چه چیزی روی میز قرار خواهد گرفت و این در روزها و ساعت های آینده تعیین می گردد. اتحادیه اروپا خواستار توافق البته نه به هر قیمتی است.

وی بار دیگر بر نکات مهم مد نظر اتحادیه اروپا یعنی شرایط بازی و رقابت برابر، شیلات و ابزاری برای مجازات نقض نمایندگان توافق ها تاکید نمود.

میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت در این هفته مرحله سرانجامی مذاکرات برای دستیابی به توافقی تجاری با لندن را با دیوید فراست شریک مذاکره نماینده خود در انگلیس در پیش می گیرد. زمان مقرر برای دستیابی به این توافق در حال اتمام است و دوران گذار انگلیس در سرانجام امسال میلادی به سرانجام می رسد.

دیپلمات های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بعد از اطلاع رسانی میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا درباره فرایند مذاکرات گفتند که همچنان تعیین نیست که آیا توافقی حاصل خواهد شد..

انگلیس در روزهای گذشته مجددا سازش در مذاکرات را از اتحادیه اروپا درخواست نموده است و از بروکسل خواسته حق حاکمیت و استقلال انگلیس را در این توافق مد نظر قرار دهد.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی و انگلیسی هفته جاری را در مذاکرات برگزیت بسیار مهم ارزیابی نموده اند..

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید مجلس اروپا و احتمالا همچنین مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی صورت گرفته را تصویب نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقا مورد آنالیز قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی قرار گرفته و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دوران گذار انگلیس با سرانجام امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نگردد برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11985

به "اتحادیه اروپا: خواستار توافق با انگلیس البته نه به هر قیمتی هستیم، هشدار درباره شکست مذاکرات برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: خواستار توافق با انگلیس البته نه به هر قیمتی هستیم، هشدار درباره شکست مذاکرات برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید