آمار رسمی آسیب های کرونا به گردشگری

به گزارش طفره، با شروع مجدد فعالیت های گردشگری در تعداد رو به افرایشی از کشورهای دنیا، سازمان دنیای گردشگری اطلاعات جدیدی درباره تاثیرات منفی بحران دنیای کرونا بر این صنعت منتشر کرد.

آمار رسمی آسیب های کرونا به گردشگری

پس از چند ماه وقفه بی سابقه در صنعت گردشگری، سازمان دنیای گردشگری گزارش داده که فعالیت های گردشگری بویژه در مقاصد واقع در نیم کره شمالی زمین دوباره شروع شده، با این وجود محدویت های سفر در بسیاری از کشورها پابرجاست و صنعت گردشگری همچنان از جمله صنایعی است که بیشترین آسیب ها را به سبب شیوع ویروس کرونا متحمل شده است.

کاهش تدریجی محدودیت های سفر در بعضی کشورها، شروع به کار دوباره بعضی سفرهای بین المللی و افزایش امنیت و پیروی از پروتکل های بهداشتی از جمله اقداماتی است که دولت ها برای از سرگیری فعالیت گردشگری خود اتخاذ نموده اند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان دنیای گردشگری در این باره گفت: سقوط ناگهانی و گسترده شمار گردشگران مشاغل و اقتصاد را تهدید می نماید، بنابراین در اولویت قرار دادن شروع دوباره گردشگری و مدیریت مسئولانه آن امری حیاتی است.

در حالی که ماه آوریل بر اساس روال سال های گذشته باید یکی از پررونق ترین بازه های زمانی برای گردشگری باشد، اعمال محدودیت های سفر، موجب کاهش 97 درصدی ورود گردشگران بین المللی در سراسر دنیا شد. این عدد در ماه مارس 55 درصد بود و در فاصله زمانی ژانویه تا آوریل 2020 (چهار ماه نخست سال) شمار گردشگران بین المللی 44 درصد نزول داشته که به معنای زیان 195 میلیارد دلاری به درآمدهای گردشگری بین المللی است.

بر اساس اطلاعات جدیدی که سازمان دنیای گردشگری درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا منتشر نموده، در چهار ماه نخست امسال میلادی (ژانویه تا آوریل 2020) شمار گردشگران بین المللی در مقیاس دنیای نسبت به مدت مشابه در سال 2019 میلادی، 180 میلیون کمتر بوده است.

بیشترین کاهش شمار گردشگران در این بازه زمانی با منفی 51 درصد در منطقه آسیااقیانوسیه روی داده و پس از آن اروپا (منفی 44 درصد)، خاورمیانه (منفی 40 درصد)، آمریکا (منفی 36 درصد) و آفریقا (منفی 35 درصد) را به ثب رسانده اند.

در حالی که سال 2019، شمار گردشگران بین المللی با رشد 4 درصدی به 1.5 میلیارد نفر رسیده بود، آمار چهار ماه ابتدایی سال 2020 از متوسط کاهش 44 درصدی شمار گردشگران بین المللی به سبب شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9771

به "آمار رسمی آسیب های کرونا به گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار رسمی آسیب های کرونا به گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید