9 گزینه خوب برای تعطیلاتی فوق العاده در پاتایا

به گزارش طفره، سفری فراموش نشدنی به پاتایا

پاتایا به زندگی شبانه و دورهمی هایی که هرگز مانند آن را ندیده اید، شهرت دارد و یکی از مقاصد توریستی جذاب است. پاتایا مکان های زیادی برای بازدید دارد که بخشی از آن مخصوص خانواده ها و زوج ها است. جاذبه هایی که سلیقه های مختلف را به خودش جذب می نماید. اگر قصد سفر دارید بیاید با هم جاهای مختلف آن را کشف کنیم. باورکنید شما انتخاب های زیادی از جمله تورهای بازدید از پاتایا ، جزایر و سواحل ، لذت بردن از برنامه های فرهنگی از شامل ماجراجویی و ورزش های آبی و البته تفریحات شبانه دارید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

9 گزینه خوب برای تعطیلاتی فوق العاده در پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به پاتایا

ماه های نوامبر و آوریل بهترین زمان های سفر به پاتایا هستند. در این ماه ها باران زیادی نمی بارد و هوا مطبوع است.

چطور به پاتا برویم؟

هوایی: فرودگاه یو-تاپائو که در 30 کیلومتری پاتایا واقع شده است نزدیک ترین فرودگاه به شهر است. اما قابلیت دسترسی از این فرودگاه به سایر مکان ها محدود است. فرودگاه سوارنابومی بانکوک که در 121 کیلومتری پاتایا قرار گرفته است، نزدیک ترین فرودگاه به پاتایا با قابلیت دسترسی عالی به سایر جاها است.

زمینی: تاکسی ها و اتوبوس ها مسافران را بین بانکوک و پاتایا جابجا می نمایند

فاصله بانکوک تا پاتایا: 148 کیلومتر

زمان سفر: 2 ساعت و 15 دقیقه

سوار شدن بر توپ راکت را پیشنهاد می کنیم

یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که می توان در شب در پاتایا انجام داد سوار شدن بر توپ راکت است . یک وسیله هیجان انگیز که شما را از کف زمین تا آسمان بالا می برد و می چرخاند و بین زمین و آسمان بالا و پایین می برد. این وسیله با کابل به دو ستون بزرگ آهنی متصل شده و در وسط آن کابین فلزی برای نشستن دو نفر طراحی شده است. سوار شدن بر این وسیله فقط برای افرادی که آمادگی جسمانی و ذهنی کافی دارند توصیه می گردد.

ساعت کار : 5 عصر تا 4 صبح

از پرواز گیبون لذت ببرید

برای افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند پیشنهاد می کنیم تور هیجان انگیز کانوپی پاتایا را از دست ندهند. خطوط کابلی پرواز گیبون بطول 3 کیلومتر کشیده شده اند که از روی 26 بخش باغ وحش باز کائو کئو عبور می نماید. اگر بخواهیم به سافاری در جنگل هم برویم یک تور کامل یک روزه می گردد . بچه هایی که قد آنها بیش از 1 متر است می توانند به صورت انفرادی در این تور شرکت نمایند.

ساعت کار : 6 صبح به بعد

جزیره کوه سامت را کشف کنید!

کوه سامت که افراد محلی آن را جزیره بهشت می نامند جزیره ای با ساحل شنی سفید در نزدیکی پاتایا است. با استفاده از قایق از روستای ماهیگیران بن فی می توان به جزیره رفت. زیبایی خیره نماینده جزیره با شن هایی که بر ساحل برق می زنند، آب شفاف و ساحل بکر چند برابر می گردد. یکی از بهترین پیشنهاد ها برای زوج ها آفتاب دریافت و لذت بردن از غذاهای تایلندی در ساحل بکر این جزیره است. چترهای رنگارنگ در امتداد ساحل، جایگاه های راحتی ساحلی و کلبه ها جذابیتش را بیشتر می نمایند. زمانی که در جزیره هستید می توانید آفتاب بگیرید ، قدم بزنید و از آرامش ساحل هات سای کائو که طولانی ترین ساحل را جزیره دارد لذت ببرید.

ساعت کار : قایق سواری از 8.30 صبح

غواصی و اسنورکلینگ در جزیره مرجانی کوه لارن

یکی از پرطرفدارترین مناطق در پاتایا جزیره مرجانی یا همان کوه لارن است. دیدن مرجان ها سوار بر قایق هایی با کف شیشه ای، اسنورکلینگ، شنا و موج سواری از جمله تفریحاتی است که میتوان در پاتایا و جزایر اطراف انجام داد. امکانات دیگری از جمله موج سواری، چتربازی همراه با قایق های موتوری ، جت اسکی سواری نیز وجود دارد و رستوران های ساحل نیز بسیاری از غذاها و نوشیدنی های خوشمزه را سرو می نمایند.

ساعت کار : قایق سواری از 7 صبح

کشف تاریخچه و میراث پاتایا با بازدید از موزه ها

در پاتایا موزه های بسیار و مقاصد مذهبی آرامی وجود دارند که توریست های زیادی را به این منطقه می کشاند. بازدید از این مناطق یکی از بهترین کارهایی است که می توان کرد. تعطیلات پاتایا فقط با بازدید از هنر در بهشت - یکی از جذاب ترین مناطق در پاتایا تکمیل می گردد . این گالری هنری یک گالری معمولی نیست و توریست ها می توانند از دیدن نقاشی های بسیار جذاب چند بعدی لذت ببرند. علاوه بر این ها در این منطقه این قابلیت وجود دارد که از تفریحات دیگری مثل قطار ارواح، قطار سرخ،آکواریوم، و ماجراجویی های مختلف لذت برد. در پاتایا مکان های مذهبی زیبایی از جمله تپه بزرگ و محراب حقیقت نیز وجود دارد. در تپه بزرگ مجسمه عظیمی قرار داده شده است که به شهر پاتایا نگاه می نمایند. در طرفی دیگر محراب حقیقت، ساختمان مذهبی بسیار باشکوهی واقع شده است که بیانگر تاریخچه و میراث پاتایا است.

ساعت کار: گالری هنر در بهشت : 9 صبح تا 9 شب

سایر تفریحات : از 11 صبح تا 11 شب

تپه بزرگ : 6.30 صبح تا 5. بعد از ظهر

محراب حقیقت : 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

ضیافت غذاهای لذیذ دریایی

شهرت و محبوبیت پاتایا به غذاهای خوشمزه و لذیذ دریایی است. از لابستر و خرچنگ گرفته تا ماهی مرکب و هشت پا همگی در اینجا پیدا می گردد. در فهرست زیر نام برخی از رستوران های محبوب و پرطرفدار آمده است:

گلس هاوس : غذاخوری ساحلی ، مخصوص صرف پیتزا ، استیک و غذاهای دریایی

مام آریو: در ساحل روستای ماهیگیران ناکولا واقع شده استو یکی از خوشمزه ترین غذا های تایلندی را سرو می نماید.

ریمپا لاپین : یکی از رستوران های مشهور بالای تپه است که به غذاهای ترکیبی تایلندی شهرت دارد.

لاباگت: کافه تایلندی که سالاد های بسیار خوشمزه ، کرپ ، پاستا ، چای و قهوه خوبی رو سرو می نماید.

ساعت کار : 11 صبح تا 11 شب

خرید

خبر خوب برای افرادی که عاشق خرید هستند! پاتایا امکانات خرید مختلفی دارد. مغازه های زیاد و فروشگاه های بزرگ موجود در پاتایا امکان خرید برای همه فراهم نموده است. مغازه های معلق یکی از محبوب ترین مکان های توریستی است که برای سوغاتی های جالبش مشهور است. دیدن بازار معلق که در آن چیزی در حدود 114 فروشنده در قایق های تایلندی و کانوها اجناس خود را می فروشند جالب است. اغلب توریست ها اسباب بازی، لوازم برقی و لوازم آرایش را از مغازه های خیابان ها می خرند. برخی از فروشگاه های معروف شهر سنترال فستیوال مال،رویال گاردن پلازا، اوتلت مال، مایک شاپینگ مال، میموسا، سنترال سنتر و تامبون وان پروداکت شاپ هستند. در کنار اینها بازار شبانه پاتایا و بازار شبانه تپراسیت مورد توجه توریست ها است.

پیشنهاد ما برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند

برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند در پاتایا شهر بازی و پارک آبی با موضوع شخصیت های کارتونی تلویزیونی وجود دارد. یکی از جذاب ترین محل ها در پاتایا این پارک های موضوعی هستند. شوهای زنده با حضور شخصیت های کارتونی مختلف نیز در این اماکن اجرا می شوند.

ساعت کار : 10 صبح تا 6 عصر

بازدید از گیاهان و جانوران

در پاتایا علاوه بر تفریحات مختلف امکان لذت بردن از طبیعت زیبا و بازدید از گنجینه تنوع گیاهی نیز فراهم شده است. یکی از این مراکز باغ گیاه شناسی نونگ نووچ است که یک باغ ارکیده بزرگ همراه با باغ وحش است. در باغ وحش نمایش فیل ها و جنگ خروس ها نیز به اجرا در می آید باغ وحش رو باز کائو کئو که بزرگ ترین پارک باغ وحش دنیاست بیش از 8000 حیوان و چیزی در حدود 300 گونه جانوری زندگی می نمایند و حیوانات در محل هایی که شبیه محل زندگی طبیعی خودشان است نگهداری می شوند. باغ وحش ببرهای سیراچا که محل نگهداری بیش از 200 ببر و 10 هزار کروکودیل است در حاشیه شهر پاتایا واقع شده است. روستای فیل ها یکی دیگر از جاذبه های توریستی است که می توانید در آنجا فیل ها را دیده و با آنها بازی کنید. پارک زیر دریای ورلد مارین نیز مورد توجه توریست ها است. غواصی با کوسه ها و غذا دادن به ماهی ها یکی از بهترین کارهایی است که می گردد انجام داد.

ساعت کار:

باغ گیاه شناسی نونگ نووچ : 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

باغ وحش باز کائو کئو : 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

باغ وحش ببرهای سیراچا : 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

روستای فیل ها : 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر

پارک زیر دریایی ورلد مارین: 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

منبع: https://traveltriangle.com/

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3711

به "9 گزینه خوب برای تعطیلاتی فوق العاده در پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 گزینه خوب برای تعطیلاتی فوق العاده در پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید