8 ایده کسب وکار بر پایه هوش مصنوعی

به گزارش طفره، هوش مصنوعی به سرعت جای خود را در زندگی روزمره و کسب وکارهایمان باز می نماید و کارآفرینان زیادی به دنبال فرصت تجاری با استفاده از هوش مصنوعی هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم طیف وسیعی از ایده های استارتاپی بر پایه هوش مصنوعی را کشف کنیم.

8 ایده کسب وکار بر پایه هوش مصنوعی

خدمات مالیات برپایه هوش مصنوعی

مسائل مالیاتی همواره بحث برانگیزترین موضوع بوده و هست. در اکثر کشورهای دنیا پرداخت مالیات بر درآمد شخصی ( و نیز مالیات های تجاری کوچک ) برای هر کسی یک وظیفه عادی است. قوانین و مقررات مربوط به مالیات اغلب پیچیده و همواره در حال تغییر هستند.

تحولات پی در پی در مسائل مالیاتی کار را برای همه سخت می سازد. علاوه بر اطمینان از محاسبه دقیق مالیاتی مسائلی نظیر فرار مالیاتی نیز مطرح می گردد که باید به آن رسیدگی کرد. خدمات دستگاه های هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد تا به طور دقیق مالیات خود را محاسبه کنید.

شرکت های کوچکی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می نمایند ، می توانند با تجهیز دستگاه های مربوط به محاسبه مالیاتی و با استفاده از یادگیری ماشین، به دولت ها و شرکت های دیگر یاری نمایند تا علاوه بر محاسبه مبلغ مالیات، پرداخت های مالیاتی را انجام دهند.

وقتی تمام درآمدها و هزینه ها به درستی به دست آمد و ثبت شد، سپس توسط یک هوش مصنوعی بررسی و بهینه سازی می گردد. هوش مصنوعی بهترین روش برای فراوری اظهارنامه های مالیاتی است که افراد و شرکت ها را از کاغذبازی معاف می نماید. با بهره گیری از امکانات هوش مصنوعی در مالیات، زمان و منابع حفظ می شوند.

خرید شخصی با هوش مصنوعی

اپلیکیشن موبایلی بر پایه هوش مصنوعی وجود دارد که به شما نشان می دهد که چه کاری می خواهید انجام دهید، چه تیپی را دوست دارید، قصد دارید چقدر و چگونه خرج کنید، چه وقت و کجا می خواهید خرید انجام دهید. اپلیکیشن موبایل مجهز به هوش مصنوعی به شما می گوید که چه چیزهایی را دوست دارید یا دوست ندارید.

این اطلاعات به وسیله تعدادی از برنامه های محبوب که شما پیش از این از آنها استفاده نموده بودید، جمع آوری می گردد. سپس برندها و بازاریابان به منظور کسب درآمد بیشتر از آنها برای جلب توجه شما استفاده می نمایند.

یک دستیار خرید شخصی که با هوش مصنوعی کار می نماید، می تواند محصولات مناسب را برای شما پیدا کند. برندها و خرده فروشان روابط وابسته ای با یکدیگر دارند تا بهترین پیشنهادها و معاملات را در زمینه کاری خود به شما بدهند.

خدمتگزار با استفاده از هوش مصنوعی

از گذشته تاکنون خانواده هایی که مشغله کاری زیادی داشتند، از خدمتگزار استفاده می کردند. هوش مصنوعی این مسائل را رفع و به خانواده های زیادی یاری نموده است. حتی اگر کسی خیلی مشغله کاری نداشته باشد نیز هوش مصنوعی زمان کافی برای مدیریت صحیح یک خانواده را ایجاد می نماید.

برنامه های هوش مصنوعی با انواع مختلف وسایل هوشمند خانگی ترکیب می گردد. برنامه های هوش مصنوعی باعث می شوند تا مردم همه چیز را روی تلفن های همراهشان کنترل نمایند. حتی هوش مصنوعی می تواند به حساب بانکی خانوار دسترسی داشته باشد تا مبلغ سفارش غذا و سایر کالاها را بپردازد.

زنجیره تامین هوش مصنوعی

مدیریت زنجیره تامین هوش مصنوعی و زنجیره تامین یک صنعت عظیم است. با افزایش قیمت سوخت و حمل و نقل از یک سو و تقاضای بیشتر برای تحویل آزاد از سوی دیگر، شرکت ها به دنبال این هستند که راه های جدیدی را برای کاهش هزینه ها و برآورده ساختن خواسته های خود ارائه دهند.

هوش مصنوعی فرصتی برای مدیریت زنجیره تامین و کاهش هزینه ها را به وجود می آورد. یک مدیر زنجیره تامین هوش مصنوعی می تواند با نظارت بر سفارشات جدید و یکپارچه سازی زیرساخت های موجود به همراه خدمات جانبی مانند بهینه سازی جهت عملیات نظارت را انجام می دهد. همه چیز از انبار به مشتری، مدیریت و … بهینه سازی می گردد تا هزینه ها را کاهش داده و کارایی را افزایش دهد.

بازی های آنلاین برپایه هوش مصنوعی

بازی های آنلاین جذاب ترین بخش برای نوجوانان و جوانان هستند. بازی های آنلاین برپایه هوش مصنوعی بازیکنان را به چالش می کشد. بازیکنان بسیار خوبی در دنیا وجود دارند که بیشترین بخش از زندگی شان را روی بازی های آنلاین سرمایه گذاری می نمایند. بازی های آنلاین مرتبط با هوش مصنوعی به خصوص در حوزه آموزش به بچه ها موثر بوده و تاکنون بازار خوبی داشته اند.

مدیریت مزرعه با استفاده از هوش مصنوعی

غذا برای انسان موضوعی حیاتی است و کشاورزی اهمیت زیادی برای بقای انسان دارد. با مدرنیزه شدن همه حوزه ها که کشاورزی نیز از آن مستثنی نیست، تعداد کشاورزان کاهش یافته است. هوش مصنوعی به کشاورزان یاری می نماید تا مزارع خود را حتی بدون حضور فیزیکی مدیریت نمایند. هوش مصنوعی با پیش بینی تغییرات آب و هوایی، نظارت بر مزارع را ساده تر نموده است.

از دیگر امکانات توسعه کشاورزی برپایه هوش مصنوعی می توان به هواپیماهای بدون سرنشین اشاره نمود. شرکت هایی وجود دارند که سیستم های مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین را برای یاری به نظارت بر عملیات های کشاورزی در مقیاس گسترده ارائه می نمایند که این مسئله کار نظارت بر مزارع را سریع تر و ارزان تر می نماید.

آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی

باید قبول کنیم که بدون بازاریابی، انتظار فروش خوب بی معنا ست. هوش مصنوعی به یاری صنعت بسیار پیچیده و چالش برانگیز بازاریابی آمده تا با کاهش زمان بازاریابی فروش را افزایش دهد. بازاریابان به منظور یافتن استراتژی ها و تکنیک های جدید برای کسب مزیت نسبت به رقبا کوشش زیادی می نمایند اما اساسا در تحقیقات آنها خطای زیادی وجود دارد و فرآیند تحقیقات بازاریابی بسیار پرهزینه است. شما می توانید تعداد زیادی از آژانس های بازاریابی را پیدا کنید که پیروزیت های شگفت انگیز خود را نشان می دهند.

شرکت های بازاریابی پیروز زمان زیادی را صرف تحقیقاتشان نموده اند و هوش مصنوعی از این تجربیات در بازاریابی های هوشمندش استفاده می نماید. سیستم محرک هوش مصنوعی می تواند عملکرد خود را با استفاده از تجربه در طول زمان ارزیابی کند و حداقل یک تضمین پایه به مشتریان احتمالی دهد. تضمین پایه به تنهایی می تواند یک مزیت رقابتی مهم در دنیای بازاریابی باشد .

تحلیلگر کسب وکار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با دسترسی کافی به اطلاعات در هر بازار خاصی می تواند شکاف بازار را تشخیص دهد که کارآفرینان انسانی برای کشف یا گریز از آن موقع زیادی را صرف می نمایند. تحلیل کسب وکار برای شرکت هایی که در صندلی رقابتی هستند، بسیار ارزشمند است.

یک تحلیلگر کسب وکار مصنوعی می تواند ایده های کسب وکار جدیدی را به عنوان یک خدمت ایجاد کند. مردم در هر جایی از دنیا که باشند، به وسیله تجزیه و تحلیل می توانند بازار خود را ثابت نگه دارند.

مجموعه عظیمی از اطلاعات، از اقتصاد محلی، ایالتی و ملی گرفته تا گرایش های سیاسی، بانکداری و خواسته های مصرف نماینده در هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می گردد تا ایده ها و فرصت های تجاری مفیدی را ایجاد کند که برای مدت طولانی پنهان یا کاملا از دست رفته بوده است.

کارآفرینان و کسب و کارها می توانند از یک تحلیلگر کسب وکار به عنوان یک خدمات پرداختی برای تشخیص شکاف های موجود در کسب وکارشان استفاده نمایند.

منبع: smepals.com

منبع: مجله شنبه
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4764

به "8 ایده کسب وکار بر پایه هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ایده کسب وکار بر پایه هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید