12 آذر، نمایش اینترنتی 2 فیلم تئاتر از هنرمندان با احتیاج های ویژه

به گزارش طفره، خبرگزاری خبرنگاران- دو فیلم تئاتر ابریشم و کوکوی گردن دراز با مشارکت و نقش آفرینی نوجوانان و جوانان دارای احتیاج های ویژه به مناسبت روز جهانی معلولان در پایگاه اینترنتی کانون، نمایش رایگان داده می گردد.

12 آذر، نمایش اینترنتی 2 فیلم تئاتر از هنرمندان با احتیاج های ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون، فیلم تئاتر ابریشم به کارگردانی و نویسندگی خانم یاسمین پی داودی و کوکوی گردن دراز به کارگردانی آقایان مهدی مقیمی اسفندیاری و محسن صفری که از سوی هنرمندان با احتیاج های ویژه نابینا، معلول جسمی و حرکتی و سندرم دان اجرا می گردد، در قالب طرح نمایش نما روز 12 آذر نمایش داده خواهد شد.

نمایش ابریشم که در سال 97 منتخب جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان آفتاب در استان چهارمحال و بختیاری شده، از زندگی کرم ابریشم کوچکی می گوید که در جنگل دوری به جهان می آید. شیطونک تصمیم می گیرد پیله کرم کوچولو را به دست بیاورد. در این وقت فرشته مهربان و جنگل بان به یاری کرم می آیند و...

بعلاوه نمایش کوکوی گردن دراز درباره پسری به نام پیغام است که دچار اختلال طیف اوتیسم است. خانواده اش از حضور او در جمع اکراه دارند. روزی پیغام اتفاقی وارد تمرین یک گروه نمایش می گردد. مربی نمایش، استعداد پیغام را دیده و می خواهد او را عضو گروه کند. اما با مخالفت بازیگران تئاتر روبرو می گردد تا اینکه...

پیش تر نیز این نمایش در هفته ملی کودک سال 1398 در مرکز فراوری تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران اجرا شده بود.

مرکز فراوری تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال های گذشته در پروژه ای با عنوان طرح حمایت از اجرای تئاتر فراگیر (بچه ها و نوجوانان با احتیاج های ویژه) از هنرمندان تئاتر با احتیاج های ویژه حمایت کرد و ضمن مشارکت در زمینه فراوری آثار، سالن های خود را در اختیار این گروه ها قرار داد تا این نوع از تئاتر نیز در جامعه جایگاه خود را پیدا کند.

بر همین اساس، از دیگر آثار طرح حمایت از هنرمندان با احتیاج های ویژه که با حمایت مرکز فراوری تئاتر کانون به صحنه رفته است، می توان به گربه و پلنگ به کارگردانی محمدحسن ابویی، گاوی که می خواست شیر باشد به کارگردانی محسن میرزایی و ایمان تاج سلیمان، پرنده و فیل به کارگردانی حمید کیانیان، یک آسمان ستاره به کارگردانی علیرضا دهقانی، غصه های جورواجور به کارگردانی حسین غلامی و حواست کجا بود؟ به کارگردانی علیرضا دهقانی اشاره نمود.

یادآوری می گردد این دو نمایش روز 12 آذر 1400 همزمان با روز جهانی معلولان بر روی پرتال اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir به صورت رایگان قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 17426

به "12 آذر، نمایش اینترنتی 2 فیلم تئاتر از هنرمندان با احتیاج های ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 آذر، نمایش اینترنتی 2 فیلم تئاتر از هنرمندان با احتیاج های ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید