یورو 2020، ایتالیا و انگلیس چگونه به فینال رسیدند؟

به گزارش طفره، انگلیس در حالی برای نخستین بار به فینال بزرگترین تورنمنت فوتبال ملی در قاره اروپا راه یافت که حریفش ایتالیا در پی دومین قهرمانی اش در این رقابت ها خواهد بود.

یورو 2020، ایتالیا و انگلیس چگونه به فینال رسیدند؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، تیم های ملی فوتبال ایتالیا و انگلیس برگزارکننده بازی نهایی رقابت های یورو 2020 خواهند بود؛ ملاقاتی که قرار است ساعت 23:30 روز یکشنبه هفته آینده در استادیوم ومبلی شهر لندن برگزار گردد.

این برای نخستین بار است که انگلیس به فینال عظیمترین تورنمنت ملی فوتبال در قاره اروپا راه پیدا می نماید. در سوی مقابل ایتالیا میخواهد در چهارمین تجربه حضورش در فینال، طلسم 53 ساله را بشکند و برای دومین بار پس از سال 1968 به مقام قهرمانی برسد.

ایتالیا در جهت فینال

ایتالیا در مرحله گروهی یورو 2020 با ولز، سوئیس و ترکیه همگروه بود و با عملکردی فوق العاده و ثبت 3 برد، 7 گل زدن و بدون گل خورده در صدر ایستاد. شاگردان روبرتو مانچینی کار خود را با برد 3 بر صفر مقابل ترکیه آغاز کردند و همین نتیجه را برابر سوئیس هم تکرار کردند و سپس یک بر صفر از سد ولز گذشتند.

اتریش، حریف ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی بود و 2 بر یک شکست را قبول کرد تا ایتالیا با چهارمین برد پیاپی، خود را در حد و میزان های یک تیم مدعی قهرمانی نشان بدهد.

آزمون عظیم آتزوری در مرحله یک هشتم نهایی بود؛ جایی که این تیم برابر بلژیک به اسم یکی از شانس های قهرمانی نهاده شد. ایتالیا در این بازی عملکرد خوبی داشت و 2 بر یک شیاطین سرخ اروپا را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید.

جهت سخت ایتالیا برای فینالیست شدن به اسپانیا ختم شد. لاجوردی پوشان در ملاقاتی مجذوب کننده و تماشایی که به وقت اضافه کشیده شد، تساوی یک - یک را رقم زدند تا ضربات پنالتی تیم پیروز را تعیین شد. در پنالتی ها هم ایتالیا بر حریف غلبه کرد تا به نوعی انتقام فینال یورو 2012 را هم بگیرد.

انگلیس در جهت فینال

در سوی مقابل جهت انگلیس برای صعود به فینال، حداقل روی کاغذ آسان تر بود. تیم تحت راهنمایی گرث ساوت گیت کار خود در گروه D را با برد یک بر صفر مقابل کرواسی، نایب قهرمان جام جهانی 2018 آغاز کرد. تساوی بدون گل برابر اسکاتلند، تا حد بسیار زیادی شرایط انگلیس را در این تورنمنت متزلزل نشان داد اما برد یک بر صفر برابر جمهوری چک باعث شد تا انگلیس 7 امتیازی گردد و بدون گل خورده و به اسم صدرنشین صعود کند.

انگلیس با آغاز مرحله حذفی، عملکرد متفاوتی از خود نشان داد و در یک هشتم نهایی، آلمان را 2 بر صفر از پیش رو برداشت. این برد، طرفداران سه شیر را برای رسیدن به فینال امیدوار کرد؛ چرا که انگلیس توانسته بود حریف سنتی اش را مغلوب کند و این، نشانه خوبی برای آنها محسوب می شد.

کار انگلیس در یک چهارم نهایی راحت تر از آن چیزی بود که تصور می شد؛ چرا که این تیم با درخشش هری کین 4 بر صفر اوکراین را در هم کوبید تا راهی نیمه نهایی گردد.

حریف انگلیس در ملاقات ماقبل فینال دانمارک شگفتی ساز بود. دانمارک آغاز خوبی در نیمه نهایی داشت و یک بر صفر پیش افتاد اما گل به خودی سیمون کیائر و در ادامه گل هری کین باعث فینالیست شدن انگلیس شد.

بدین ترتیب تیم های ایتالیا و انگلیس روز یکشنبه 20 تیر ماه و از ساعت 23:30 به وقت تهران، فینال یورو 2020 را برگزار خواهند کرد.

جهت پیشروی ایتالیا و انگلیس در مراحل حذفی در نمودار زیر مشاهده می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15220

به "یورو 2020، ایتالیا و انگلیس چگونه به فینال رسیدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، ایتالیا و انگلیس چگونه به فینال رسیدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید