گوشی های تازه سامسونگ با چه تراشه هایی عرضه خواهند شد؟

به گزارش طفره، بر اساس گزارش جدیدی که یکی از رسانه های کره ای منتشر کرده، تعداد زیادی از گوشی ها و تبلت های سامسونگ در سال 2022 مبتنی بر چیپست های کوالکام خواهند بود و چیپست های اگزینوس در رتبه دوم قرار می گیرند.

گوشی های تازه سامسونگ با چه تراشه هایی عرضه خواهند شد؟

در این گزارش که بر اساس اسناد فاش شده از سامسونگ نوشته شده، سال آینده تقریبا نیمی از گوشی های سامسونگ از چیپست های کوالکام استفاده می کنند. به طور مشخص، حداقل 31 مدل از تراشه های کوالکام بهره می برند و 20 مدل همراه با تراشه های اگزینوس به دست کاربران می رسند. همچنین برای 13 مدل از تراشه های مدیاتک استفاده خواهد شد و تراشه های شرکت Unisoc هم به عنوان قلب تپنده سه مدل پایین رده انجام وظیفه خواهند کرد.

این خبر با توجه به رویکرد سامسونگ طی چند سال گذشته اصلا تعجب آور نیست. اما در این میان، مدتی قبل اعلام شد که این شرکت قصد دارد نسبت گوشی های مبتنی بر تراشه های اگزینوس به کل گوشی های این شرکت را از 20 درصد به 50 تا 60 درصد برساند. به همین خاطر، واحد تولید تراشه های سامسونگ در سال 2022 عرضه تراشه های اگزینوس را برای این گوشی ها بیش از 2 برابر خواهد کرد. اما حالا با توجه به این گزارش تازه، ظاهرا در سال 2022 چنین چیزی عملی نخواهد شد.

همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های سری گلکسی S22 همراه با تازهترین تراشه پرچم دار کوالکام و اگزینوس 2200 راهی بازار خواهند شد. اسنپدراگون 898 هم برای گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این میان، گلکسی S22 فن ادیشن و سری گلکسی تب S8 صرفا از اگزینوس 2200 بهره خواهند برد. در این گزارش آمده که گلکسی S21 فن ادیشن در دو مدل مبتنی بر اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 راهی بازار می شود.

در این گزارش به تراشه های برخی از گوشی های میان رده سامسونگ هم اشاره شده است. به عنوان مثال گلکسی A53 و A33 از تراشه های اگزینوس بهره می برند ولی گلکسی A73 با اسنپدراگون 778G معرفی می شود. باید خاطرنشان کنیم گلکسی M52 هم همراه با این گوشی عرضه شده است.

اگرچه برنامه های سامسونگ برای چیپست گوشی های سال 2022 فاش شده، ولی از طرف دیگر باید به بحران جهانی کمبود تراشه هم اشاره کنیم که شاید این برنامه ها را دستخوش تغییر کند. بر اساس گزارش های منتشر شده، عرضه گوشی های سامسونگ در سه ماهه سوم 2021 به دلیل کمبود تراشه به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 17171

به "گوشی های تازه سامسونگ با چه تراشه هایی عرضه خواهند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های تازه سامسونگ با چه تراشه هایی عرضه خواهند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید