تبلت سارفیس Duo 2؛ قدرتمندترین دستگاه اندرویدی دنیا

به گزارش طفره، حداقل اگر به نمودار اندروید لیست Geekbench اعتماد کنیم، تبلت Microsoft Surface Duo 2 در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه اندرویدی دنیا محسوب می گردد. این تبلت تاشو که به تازگی روانه بازار شده، توانسته است در این لیست با امتیاز تک هسته ای 1051 و امتیاز چند هسته ای 3317، صندلی نخست را از آن خود کند.

تبلت سارفیس Duo 2؛ قدرتمندترین دستگاه اندرویدی دنیا

به گزارش خبرنگاران، Microsoft Surface Duo 2 که برای اولین بار در سپتامبر 2021 معرفی گردید، یک تبلت تاشو از سری سارفیس است که اخیراً با یک طراحی جالب توجه روانه بازار شد. این دستگاه از یک صفحه نمایش AMOLED PixelSense Fusion بهره می برد که در حالت دوگانه یک پنل 8.3 اینچی با رزلوشن 1892 در 2688 پیکسل و تراکم ppi401 را ارائه می دهد. این دستگاه که از پردازنده Snapdragon 888 5G کوالکام در کنار 8 گیگابایت رم بهره می برد، اندروید 11 را به اجرا در می آورد. این تبلت تاشو بعلاوه از دوربین های سه گانه با لنز اصلی 16 مگاپیکسلی در عقب استفاده می نماید که با لنز جلویی 12 مگاپیکسلی، همراه شده است.

حالا این تبلت تاشو مایکروسافت، در فهرست Geekbench عملکردی جالب توجه را به نمایش گذاشته است که ما برای درک بهتر موضوع، این آمار را به گزینه دوم این فهرست یعنی گوشی مخصوص بازی ASUS ROG Phone 3 مورد مقایسه قرار داده ایم. در آزمون دو هسته ای، گوشی بازی ایسوس به عنوان رتبه دوم، توانسته امتیاز 3235 را به دست بیاورد در حالی که Microsoft Surface Duo 2 به امتیاز 3317 رسیده که نشانه قدرتمندتر بودن این تبلت از یک گوشی گیمینگ شاخص است. در نمودار تک هسته ای نیز گوشی Samsung Galaxy S21+ 5G به عنوان رتبه دوم از امتیاز 996 برخوردار است، اما تبلت تاشو مایکروسافت امتیاز 1051 را از آن خود نموده است.

قسمت اعظم این موفقیت Microsoft Surface Duo 2 حاصل بهره گیری از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 کوالکام به همراه 8 گیگابایت رم LPDDR5 است که می تواند تا 512 گیگابایت حافظه داخلی را نیز در کنار خود داشته باشد. با این حال باید توجه داشت که اسنپدراگون 888 اکنون جای خود را به اسنپدراگون 888 پلاس داده است. این تراشه در گوشی هایی مانند Vivo X70 Pro+، Xiaomi Mix 4 و Black Shark 4S بکار گرفته شده که همگی در این فهرست حضور ندارند. بنابریان می توان تصور کرد که بیشتر دستگاه های مجهز به تراشه تازهتر، احتمالاً عملکرد بهتری را نسبت به Microsoft Surface Duo 2 نشان خواهند داد، اما واقعیت این است که تا زمانی که این موضوع به محک کشیده نگردد، هنوز تبلت تاشو تازه سارفیس عنوان قدرتمندترین دستگاه اندرویدی دنیا را برای خود حفظ خواهد نمود.

با این همه، بهتر است توجه داشته باشیم که عملکرد سریع و قدرتمند Microsoft Surface Duo 2 هزینه هایی را هم برای کاربران در پی خواهد داشت. به عبارت ساده، علاقمندان برای خرید این دستگاه باید حداقل 1499 دلار آمریکا را برای پایین ترین نسخه درنظر بگیرند که قطعاً قیمت بسیار بالایی محسوب می گردد. این موضوع با توجه به عرضه قریب الوقوع چندین دستگاه اندرویدی دیگر که تراشه های تازهتری را در خود جای داده اند، می تواند چالش جدی برای این قدرتمندترین دستگاه اندرویدی حال حاضر دنیا باشد.

منبع: gizmochina، gsmarena

نوشته: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 17044

به "تبلت سارفیس Duo 2؛ قدرتمندترین دستگاه اندرویدی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلت سارفیس Duo 2؛ قدرتمندترین دستگاه اندرویدی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید