کشف یک گور 2500 ساله در غاری واقع در مکزیک

به گزارش طفره، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کشف یک گور 2500 ساله در غاری واقع در مکزیک صورت پذیرفت.

کشف یک گور 2500 ساله در غاری واقع در مکزیک

باستان شناسان با کاوش در غاری واقع در شمال شرقی مکزیک، محل دفن 2500 ساله سه فرد به همراه اشیای گوناگون ویژه خاکسپاری را کشف کردند.

مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک (INAH) با انتشار بیانیه ای که در لایوساینس منتشر شد، خاطرنشان کرد تجزیه و تحلیل بقایای بجا مانده از اسکلتها نشان داد که دو نفر از آنها افرادی جوان بوده اند و سومی یک نوزاد بوده است. بعلاوه بقایای سبد، منسوجات و الیاف در کنار بقایای این اسکلت ها پیدا شده است که می تواند این فرضیه را مطرح کند که اجساد در بسته های ساخته شده از آن مواد در استان نوئوو لئون واقع در مکزیک کنونی دفن شده بودند.

بقایای این افراد در حالی کشف شدند که تکه تکه شده بودند. این احتمال مطرح است که آنها در یک مراسم آیینی تکه تکه شده باشند. با این حال تجزیه و تحلیل مفصل استخوان شناسی انجام نشده است.

مویس والادز مورنو (Moisés Valadez Moreno) باستان شناس فعال در مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک که این اسکلت ها را آنالیز نموده، گفت که این اجساد بعلاوه با مهره های ساخته شده از صدف های آب شیرین که منشاء بعضی از آنها به 300 کیلومتر دورتر از محل دفن باز می گردد، دفن شده بودند.

در این بیانیه آمده است که قدمت اسکلت ها به زمانی بین 3000 تا 2500 سال پیش باز می گردد. این بازه زمانی شامل دوره ای است که باستان شناسان گاهی آن را دوره پیش کلاسیک در مکزیک می نامند.

ارتباط بین سه فردی که در غار کشف شده اند هنوز معین نیست. مورنو با اشاره به اینکه باید تحقیقات استخوان شناسی و DNA برای تشخیص این مسئله انجام گردد، شرح داد که نزدیکی بقایای آنها به یکدیگر و قرار گرفتن آنها در یک لایه خاک یکسان نشان می دهد که این سه نفر ممکن است هم زمان جان باخته باشند.

البته هنوز معین نیست این سه نفر چگونه جان خود را از دست داده اند.

در بیانیه مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک آمده که کاوش ها در این غار در سال 2003 شروع شد و از آن موقع تا به امروز حدود 30 هزار اثر کشف شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 26753

به "کشف یک گور 2500 ساله در غاری واقع در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک گور 2500 ساله در غاری واقع در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید