کارنامه مردود برای مربیان والیبال، پاشنه آشیل تیم ملی ایران

به گزارش طفره، بحث انتخاب سرمربی ایرانی برای راهنمایی تیم ملی والیبال این روزها خیلی داغ است اما جنجال مربیان بر سر انتخاب از سوی باشگاه ها برای حضور در لیگ برتر پاشنه آشیل والیبال ایران شده است.

کارنامه مردود برای مربیان والیبال، پاشنه آشیل تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا کمیته بین المللی المپیک برای نخستین بار در تاریخ ورزش دنیا، المپیک توکیو را یک سال به تعویق انداخت. همین موضوع باعث شد تا ایگور کولاکوویچ با فدراسیون والیبال قرارداد خود را فسخ کند و تیم ملی والیبال ایران بدون سرمربی باشد. البته گفته می گردد پروژه حذف ایگور کولاکوویچ از راهنمایی تیم ملی والیبال از بهمن ماه سال گذشته مطرح شده بود و شیوع ویروس کرونا و تعویق المپیک این کار را سرعت بخشید.

پس از رفتن ایگور بحث بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی بالا گرفت؛ خیلی از اهالی والیبال اعتقاد دارند که شرایط برای روی کار آمدن مربیان ایرانی فراهم شده است و بهتر است در شرایط فعلی فدراسیون به گزینه های داخلی اعتماد کند. البته موضوع دور از ذهن هم نیست چرا که مربیان ایرانی در رده پایه هم در بخش نوجوانان و هم جوانان موفقیت های قابل قبولی کسب نموده اند و وقت میدان دادن به مربیان ایرانی است به خصوص اینکه فدراسیون والیبال بعد از ولاسکو در انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی والیبال عملکرد قابل قبولی نداشت و اهالی والیبال هم معتقدند اگر قرار باشد مربیان درجه دو یا سه به ایران بیایند بهتر است از مربیان داخلی استفاده کنیم. البته المپیکی شدن تیم ملی والیبال کشورمان بحث انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال را حساس نموده است و باید دید در ادامه فدراسیون به کدام سمت می رود.

اما نکته مهم تقابل این روزهای مربیان والیبال مقابل یکدیگر است. فصل جابجایی به راه افتاده و خیلی از باشگاه ها به دنبال مربی و بازیکن هستند. توافق یک باشگاه با یک مربی و جنجال بر سر انتخاب آن مربی موضوع این روزهای والیبال ایران است و به صراحت مربیان ایرانی از مافیای والیبال صحبت می نمایند و معتقدند بعضی از طریق روابط و وصل بودن به بعضی آدم ها برای خود صندلی پیدا می نمایند. درست و غلط بودن این صحبت ها موضوع این مطلب نیست اما در چنین شرایطی یک سؤال مطرح می گردد که مربیان ایرانی که معتقدند وقت میدان دادن به مربیان ایرانی برای راهنمایی تیم ملی والیبال رسیده است با چنین فضایی قرار است والیبال را به سمت موفقیت پیش ببرند.اگر طبق نظر هیئت رئیسه فدراسیون والیبال و در نهایت انتخاب رئیس این فدراسیون یک گزینه داخلی انتخاب گردد در صورت عدم نتیجه گیری آیا دیگر مربیان، فرد مورد نظر را به باد انتقاد نمی گیرند و از مربی هم صنف خود دفاع می نمایند؟! وقتی بر سر انتخاب مربیان باشگاهی چنین جنجالی در والیبال ایران به راه می افتد و مربیان یکدیگر را متهم می نمایند و بحث مافیا و لابی گری در والیبال مطرح می گردد، قرار است چه بلایی بر سر تیم ملی بیاید.

بدون شک سطح دانش مربیان ایرانی بالاست و حضور یک مربی ایرانی در کنار ستاره های والیبال اتفاق قابل قبولی است اما نباید از حواشی که مربیان خودشان ایجاد می نمایند غافل ماند و این موضوع به راحتی می تواند پاشنه آشیل والیبال ایران گردد.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9308

به "کارنامه مردود برای مربیان والیبال، پاشنه آشیل تیم ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه مردود برای مربیان والیبال، پاشنه آشیل تیم ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید