روایت رسانه روسی با ادعای رسوایی در ایران!

به گزارش طفره، رسانه ورزشی روسیه در مورد صحبت های قائمی واکنش نشان داد و نوشت: ایرانی ها با راهنمایی ولادیمیر آلکنو در لیگ ملت ها عملکرد ناموفقی داشته و مقام دوازدهم را از آن خود کردند. در این شرایط و تحت فشار افکار عمومی، محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران به طور زنده در تلویزیون ملی از حضور فرهاد قائمی در تیم ملی صحبت به میان آورد.

روایت رسانه روسی با ادعای رسوایی در ایران!

رئیس فدراسیون اعلام نمود که قائمی به اردوی تیم ملی والیبال خواهد آمد، اما این یک اشتباه مهلک بود چرا که آلکنو بلافاصله قائمی را به خانه فرستاد و او پس از این موضوع یک رسوایی عظیم را انجام داد.

قائمی 31 ساله، 10 سال در تیم ملی ایران بازی کرد و موفقیت های زیادی با تیم ملی ایران کسب کرد. در همان زمان ابتدایی ورود آلکنو بازیکن والیبال شانس بسیار خوبی برای ورود به ترکیب المپیک داشتند، اما قائمی با خونسردی از تیم ملی خداحافظی کرد و طرفدارانی که او را بسیار دوست دارند و به او احترام می گذارند درخواست موفقیت برای این بازیکن را داشتند.

داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال پس از نتایج ضعیف ایران در لیگ ملت های والیبال می خواست با دعوت قائمی کمی تماشاگران را آرام کند، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. آلکنو به شرایط بدنی بازیکن نگاه کرد و پس از اولین روز تمرین نام قائمی را از فهرست 19 بازیکن خط زد. طرفداران ایرانی در نظرات خود می نویسند که مربی روس بدین ترتیب هم به رئیس فدراسیون و هم به این بازیکن شایسته بی احترامی کرد.

قائمی پس از خط خودرن با مصاحبه احساسی از رئیس فدراسیون انتقاد کرد و صلاحیت آلکنو را زیر سوال برد. او گفت: داورزنی به من اطمینان داد که صد درصد در ترکیب المپیک خواهم بود و این انگیزه من برای بازگشت به تیم ملی بود. داورزنی ادعا کرد که قبلاً این موضوع را با کادر مربیگری در میان گذاشته است. دعوت من به این علت بود که تیم ملی در دریافت مشکل داشت. در این شرایط موافقت کردم که به تیم یاری کنم، اما مربی بلافاصله من را برکنار کرد و گفت: از اینکه آمدی سپاسگزارم. فکر نمی کردم جو در تیم ملی اینقدر کثیف باشد.

او بعلاوه ادامه داد: مافیایی وجود دارد که درباره همه چیز تصمیم می گیرد. گروهی که نمی خواستند مرا در تیم ملی ببینند. آن ها برای جلوگیری از انتقاد از نام من استفاده کردند. آلکنو اصلاً چیزی را حل نمی نماید و عروسک خیمه شب بازی است.

این رسانه روسی ادامه داد: دیده می گردد که کینه تا حدی فکر این بازیکن را تحت الشعاع قرار داده است، زیرا صحبت های او تناقض دارد، چون آلکنو نشان داد که تحمیل شخصی به او بی معنی است و او بازیکنی را در ترکیب خود نگه نمی دارد که چندین ماه تمرین ننموده و به سطح المپیک نرسیده است. علاوه بر این، با این تصمیم آلکنو رابطه خود را با رئیس فدراسیون به خطر انداخت. البته فرهاد خودش اعتقاد دارد که شرایط جسمانی او به قدری خوب بوده که به تیم در توکیو یاری کند و حتی وقتی از او خواسته شد تا آزمایشات را پشت سر بگذارد، آزرده خاطر شد و گفت: اگر تیم به من نیاز دارد، این موضوعات برای چیست؟

در این گزارش صحبت های امیرخوشخبر با ایسنا به اسم واکنش فدراسیون آمده است. خوشخبر در باره ادعا های قائمی بیان نمود: بدون هیچ ابهامی به قائمی گفتم که آلکنو تصمیم نهایی را در خصوص او می گیرد. او فهمید که می تواند ظرف یک ساعت از فهرست خارج گردد یا حتی به توکیو برود. فقط نظر آلکنو مهم بود. آلکنو گفت که قائمی از شرایط آرمانی دور بوده و زمان لازم را برای آمادگی قبل از بازی های المپیک نخواهد داشت.

خوشخبر ادامه داد: مافیا؟ من نمی دانم او در خصوص چه چیزی صحبت می نماید. اگر فرض کنیم نوعی مافیا در تیم ملی وجود دارد پس معلوم می گردد که همان سال ها از قائمی دعوت نموده است. خوشبختانه یک مربی برجسته کلاس جهانی مانند آلکنو که حق رأی دارد اکنون با تیم ملی همکاری می نماید. چنین مربیانی به هیچ وجه اجازه مشاوره نمی دهند.

قائمی گفت والیبال ایران به لجن زار تبدیل شده است. این بازیکن اظهارات تند زیادی انجام داد، اما اکنون طرفداران از او انتظار نام های مشخصی را دارند. منظور فرهاد از کلمه مافیا دقیقاً چه کسی است؟

به نظر می رسد اکنون راه تیم ملی ایران برای قائمی برای همواره بسته شده است. علاوه بر این، فدراسیون والیبال ایران روزنامه نگاران را به خاطر این شرایط مقصر دانستند چرا که معتقد بودند نباید آن مصاحبه انجام می شد. البته باید گفت که اشتباه اصلی به وسیله رئیس فدراسیون یعنی داورزنی صورت گرفته است. شاید اگر او به این بازیکن قول حضور در ترکیب را نمی داد این موضوعات پیش نمی آمد.

با این حال، بعضی از کارشناسان ایرانی بر روی ظهور بازیکنان جوان تازه در ایران متمرکز شده اند که تجربه بین المللی مهمی را در لیگ ملت ها کسب نموده و توانایی های خود را نشان داده اند. به اسم مثال، ستاره اسبق تیم ملی ایران، امیر حسینی اصرار دارد که زیاد به نتیجه توجه نکنید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14968

به "روایت رسانه روسی با ادعای رسوایی در ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت رسانه روسی با ادعای رسوایی در ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید