تورهای چین: چین موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد

به گزارش طفره، به گزارش فایننشال تایمز، چین در ماه اوت یک موشک مافوق صوت با قابلیت هسته ای آزمایش کرد که قبل از حرکت به سمت هدف، کره زمین را دور زد.

تورهای چین: چین موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از پایگاه فایننشال تایمز، این آزمایش نشان می دهد چین دارای توان فضایی پیشرفته ای است که اطلاعات آمریکا را شگفت زده کرد.

این گزارش با بیان اینکه چین 79 راکت لانگ مارچ 2 سی را پرتاب نموده و با استناد به پنج منبع مطلع گفت که ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک گلایدر مافوق صوت را حمل می کرد و قبل از حرکت به سمت هدف خود، در فضای مدار نزدیک زمین پرواز کرد.

به گفته این گزارش، گرچه این موشک با 20 مایل ( 32 کیلومتر) فاصله از هدف خود به زمین اصابت کرد، اما نشان دهنده پیشرفت های مبهوت نماینده چین در زمینه سلاح های مافوق صوت است.

آمریکا، روسیه و چین همگی در حال کار روی سلاح های مافوق صوت خود هستند. روسیه یکی از این موشک ها را در ماه ژوئیه آزمایش کرد. آمریکا میخواهد همه ناوشکن های نیروی دریایی خود را با این موشک ها که می توانند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت نمایند، تجهیز کند. این باعث کندتر شدن آنها نسبت به بعضی موشک های بالستیک موجود می گردد، اما برخلاف فناوری های قدیمی، موشک های مافوق صوت را می توان پس از پرتاب کنترل کرد و این امر، گریز از سیستم های دفاعی را آسان تر می نماید.

پنتاگون هنوز درباره این گزارش اظهار نظر ننموده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت وگویی گفت: ما به وضوح نگرانی های خود را در خصوص توانایی های نظامی ای که چین در پی آن است، بیان نموده ایم، توانایی هایی که تنها تنش ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را به عنوان رقیب و چالش شماره یک خود می بینیم.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در لندن گفت که سیاست نظامی این کشور ماهیت دفاعی دارد. او تاکید نمود: ما مانند ایالات متحده استراتژی جهانی و برنامه عملیات نظامی نداریم؛ ما بعلاوه به هیچ وجه علاقه ای به رقابت تسلیحاتی با دیگر کشورها نداریم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16674

به "تورهای چین: چین موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید