چه مواقعی به روانشناس نیاز داریم؟

به گزارش طفره، یک متخصص روانشناس بالینی گفت: در بیشتر مواقع نیاز به روانشناس و مشاور همزمان با مشاهده تغییرات در خلق و رفتار فرد اتفاق می افتد و این تصمیم با توجه به اینکه در شرایط سخت اتخاذ می شود اما می تواند سرنوشت زندگی را متحول سازد.مراجعه به افراد متخصص روان درمانگر به معنای شکست خوردن نیست و به سهولت می توان مسائل خلقی و رفتاری خود را با این متخصصان اعلام کرد.

چه مواقعی به روانشناس نیاز داریم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا محمدی گفت: همانطور که از گذشته متداول بوده و همچنان ادامه دارد نقش روانشناس و روان درمانگر در بهبود مسایل روان تنی و پاسخگویی به احساس احتیاج افراد جامعه از اهمیت بسیاربالایی برخوردار و در دوره های مختلف زندگی کمک کننده است.

وی با بیان اینکه مراجعه به افراد متخصص روان درمانگر به معنای شکست خوردن نیست و به سهولت می توان مسائل خلقی و رفتاری خود را با این متخصصان بیان نمود، اضافه کرد: امروز در جامعه با انواع و اقسام مسائل پیچیده و احتیاجهای غیر مادی روبرو هستیم که عمده آن باز می شود به مسایل قشر نوجوان و جوانان و در مرحله بعدی افرادی که تصمیم به آغاز زندگی مشترک دارند، و از طرفی به طور مسلم با مسائلی رو به رو هستیم که ریشه در دوران کودکی دارد مسایلی که هرگز فرد مجبور نبوده با آنها رو به رو شود.

این روانشناس گفت: زمان هایی در زندگی فرد یا افراد جامعه رخ می دهد که به کمک یک شخص دیگر احساس احتیاج پیدا می کنند، در این مقطع می توان به اهمیت و جایگاه وجود یک متخصص و یا رواندرمانگر پی برد و با مراجعه به این کارشناسان و مشورت دریافت از آنان به خود و دیگران کمک کرد.

محمدی اضافه کرد: برای نمونه ازدواج، یکی از مراحل بسیار حساس و سرنوشت ساز در دوران زندگی هر فردی به شمار می رود که لازم است طرفین در این زمینه از لحاظ رفتاری و خلقی یکدیگر را پیش از زیر یک سقف قرار دریافت، بیشتر بشناسند. در این مرحله زن و مردی که جدای از موقعیتی که هر کدام از قبل داشتند، اما برای ورود به دوره جدید، به یک متخصص مشاور احتیاج پیدا کرده و می توانند از این طریق از کمک های تخصصی آن بهره مند شوند.

این روانشناس بالینی شرح داد: موقعیت هایی وجود دارد که بهتر است در راستای پیشگیری از بروز مسائل، قرار ملاقاتی با روانشناس داشته یا با شرکت در کارگاه آموزشی سطح اطلاعات خود را بالا برد.

وی به مواقعه ای که جوانان و نوجوانان و خانواده های آنان به متخصص و مشاور رواندرمانگر احتیاج پیدا می کنند، اشاره کرد و اضافه کرد: برای نمونه فشار جامعه می تواند بر موفقیت فرد جوان یا نوجوانی اثر گذار باشد و از سطح نمرات آن در امتحانات بکاهد یا اینکه فشار هم سالان سبب شود که بچه ها برای لباس پوشیدن دنبال مارک خاص یا نوعی لباس پوشیدن بروند. بچه های امروز در مقایسه با گذشته با مسائل جدی رو به رو هستند و دلایل و علل همه این مسائل را نمی توان در طرز تعلیم و تربیت پدر و مادر خلاصه کرد. از این رو اینگونه موارد باعث بوجود آمدن تعارضاتی میان اقشار مختلف جامعه می شود که می توان با حضور در یک کلینیک مشاوره و یا مراجعه به یک روانشناس تا حدود بسکمک این مسائل را به مرور رفع کرد.

محمدی گفت: همه تغییرات ناگهانی و یا موردی در رفتار و یا شخصیت فردی حتما احتیاجمند مراجعه به یک مشاور روانپزشک یا روان درمانگر دارد و از طرفی احتمال دارد مراجعه به کارشناسان متخصص لزوما یک دوره ای طولانی را دربرگیرد و یا با یک جلسه مراجعه به روان درمانگر واجد شرایط برای تشخیص و مقابله با مساله کفایت کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9304

به "چه مواقعی به روانشناس نیاز داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مواقعی به روانشناس نیاز داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید