پیمان فخری: نفس کره جنوبی را گرفتیم، به عابدینی افتخار می کنم

به گزارش طفره، سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: ملی پوشان در قهرمانی آسیا فوق العاده ظاهر شدند و از امتیازی که در این مسابقات به دست آوردیم بسیار راضی هستم.

پیمان فخری: نفس کره جنوبی را گرفتیم، به عابدینی افتخار می کنم

پیمان فخری در مصاحبه با خبرنگاران درباره ی عملکرد سابریست های ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا 2019 اعلام کرد: ملی پوشان هم در انفرادی و هم در تیمی فوق العاده بودند. در انفرادی می توانست یک روز رویایی رقم بخورد چون ما سه نماینده در بین هشت نفر برتر داشتیم که پاکدامن 15 بر 14 بازنده شد، محمد فتوحی هم 15 بر 12 بازنده شد و عابدینی هم توانست گو کره ای که قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا بود را شکست دهد. متاسفانه هر سه بازی نماینده ما همزمان بود که این جزو قوانین بود که بازی های یک چهارم نهایی همزمان باشد و کاری نمی شد کرد. من هم تنها بودم و باید هر سه نفر را کوچ می کردم. با این حال این قدرت شمشیربازی ایران بود که سه نفر در بین هشت نفر برتر داشت و من راضی هستم.

او در خصوص نایب قهرمانی ایران در سابر تیمی نیز گفت: می دانستم در بخش تیمی هم روز خوبی خواهیم داشت. چین سه ماه پیش در مسابقات لهستان ما را 45 بر 36 شکست داد و همان جا من گفتم ما می رویم و برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می شویم. امروز هم نتیجه را دیدید و توانستیم امتیاز خوبی از چین بگیریم. ما رقابت نزدیکی با چین برای کسب سهمیه المپیک داریم و خدا را شکر توانستیم چین را در قهرمانی آسیا شکست دهیم.

او ادامه داد: در رقابت با کره جنوبی هم ملی پوشان جانانه بازی کردند و با نتیجه 45 بر 42 باختیم که شاید نزدیک نتیجه ای بود که با کره جنوبی داشتیم. همواره گفته ام یک روز کره جنوبی را شکست می دهیم. البته امروز هم ملی پوشان فوق العاده بودند.

سرمربی تیم ملی سابر ایران در پاسخ به این پرسش که در بخش انفرادی انتظار داشت که عابدینی حریف چینی خود را شکست دهد و راهی فینال گردد، توضیح داد: خیر، چون با توجه آسیب دیدگی وحشتناکی که عابدینی داشت با 60 درصد آمادگی در این مسابقات شرکت کرد اما جانانه کوشش کرد. به او افتخار می کنم چون در انفرادی و هم تیمی کوشش زیادی داشت و نتیجه خوبی گرفت. او در تیمی یکی از بهترین بازیکنان من بود.

فخری در پاسخ به این پرسش که از امتیازهای کسب شده برای سهمیه المپیک راضی است یا خیر، تاکید نمود: فوق العاده راضی هستم و هدفی بود که در این مسابقات داشتم و آن را به دست آوردیم.

او در خصوص تاثیر نتایج قهرمانی آسیا در روحیه سابریست ها و آماده شدن برای قهرمانی دنیا نیز گفت: روحیه ملی پوشان با این بازی ها که کردند، خوب است چون نفس کره جنوبی را گرفتند. کره جنوبی تیم اول رنکینگ دنیا است و این تیم فینال قهرمانی دنیا 2018 ایتالیا را 45 بر 39 شکست داد در حالی که ما 45 بر 42 بازنده شدیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2748

به "پیمان فخری: نفس کره جنوبی را گرفتیم، به عابدینی افتخار می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان فخری: نفس کره جنوبی را گرفتیم، به عابدینی افتخار می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید