گوانگژو قهرمان شد، چینی ها پس از 23 سال آسیا را فتح کردند

به گزارش طفره، خبرنگاران: تیم فوتبال گوانگژو اورگراند چین با غلبه بر نماینده کره جنوبی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

گوانگژو قهرمان شد، چینی ها پس از 23 سال آسیا را فتح کردند

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

به گزارش خبرنگاران، در دیدار برگشت از مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 15:30 امروز (شنبه) تیم فوتبال گوانگژو اورگراند چین در استادیوم تیانه پذیرای اف سی سئول کره جنوبی بود.

شاگردان مارچلو لیپی که در دیدار رفت پیروز شده بودند در خانه حریف کره ای خود به نتیجه تساوی 2 بر 2 برسند، در این بازی با نتیجه یک بر یک متوقف شدند تا در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت نتیجه کار 3 بر 3 گردد اما گوانگژو به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

در این بازی ابتدا گوانگژو در دقیقه 58 توسط دی الیویرا کاردوسو الکسن تور دروازه میهمان را به لرزه درآورد ولی این رجحان تنها 4 دقیقه دوام داشت چون دژان دامیانوویچ پیروز شد کار را برای اف سی سئول به تساوی بکشاند.

آخرین قهرمانی چینی ها در رده باشگاهی قاره کهن به فصل 90-1989 در رقابت های جام باشگاه های آسیا باز می گشت که تیم لیائونینگ در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 بر نیسان اف سی ژاپن غلبه کرد و به مقام قهرمانی آسیا رسید.

اف سئول در حالی به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها رسید که در 4 سال گذشته 4 تیم مختلف کره ای به فینال این رقابت ها رسیده و 3 قهرمانی را برای این کشور شرق آسیایی به ارمغان آورده بودند.

از فصل 03-2002 که لیگ قهرمانان آسیا راه اندازی شد هیچ تیم چینی تا به امروز پیروز نشده بود به فینال این رقابت ها راه یابد ولی گوانگژو با راهنمایی سرمربی ایتالیایی خود به ناکامی چینی ها در آسیا انتها داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3477

به "گوانگژو قهرمان شد، چینی ها پس از 23 سال آسیا را فتح کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوانگژو قهرمان شد، چینی ها پس از 23 سال آسیا را فتح کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید